נפתלי בנט יתמוך?

היום: הממשלה תאשר את חקירת הצוללות

הממשלה צפויה לאשר הבוקר את הצעתו של שר הביטחון בני גנץ להקים ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות בעידן בנימין נתניהו • איילת שקד תתנגד, רה"מ נפתלי בנט מתלבט (מדיני)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נתניהו בביקור בצוללת אח"י תנין (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

ממשלת ישראל צפויה לאשר הבוקר (ראשון) את הצעתו של שר הביטחון בני גנץ להקים ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות בעידן ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולבדוק האם לדרג המדיני היה חלק בחשד לשחיתות ברכש הצוללות.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שבעבר התנגד להקמת ועדת חקירה ממלכתית לצוללות מתלבט באשר להצבעתו וההערכה היא כי הוא ימנע בהצבעה. שרת הפנים איילת שקד צפויה להצביע נגד, כך גם שר השיכון זאב אלקין הצפוי להצביע נגד. שרת החינוך יפעת שאשא ביטון תצביעה בעדכך גם שר האוצר אביגדור ליברמן, שר החוץ יאיר לפיד וייתר שרי 'יש עתיד'.

אמש התייחס שר הביטחון גנץ לאישור הצפוי להקמת הוועדה ואמר: "אנחנו צריכים לשמור את הביטחון מחוץ לשדה הפוליטי בוודאי בסוגיות אסטרטגיות מהסוג הזה. המטרה שלי זה שמירה על הביטחון הלאומי ומבחינתי, עבודה של ועדה כזו תשיג שני דברים - היא תביא את האמת ואת הממצאים ויהיה ברור כתוצאה מכך שלא משחקים בביטחון והיא תוכיח שאנחנו מדינה דמוקרטית שמפקחת על הנעשה בה. אני מבקש להדגיש שאני לא פועל ממניעים אישיים אלא כשר ביטחון מתוך צורך לאומי קריטי".

בסדר היום של הממשלה נכתב כי בוועדה יובא לדיון "הקמת ועדת חקירה ממלכתית בעניין עסקאות ו/או הליכי רכש של ספינות המגן סער 6, צוללות AIP ,ספינות נגד צוללות, הפרטת מספנות חיל הים, וכן בעניין הסכמה למכר צוללות לצד ג' על ידי גרמניה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר