התגרה במלאך המוות

הקשיש ניסה לחצות את האוקיינוס בחתירה - ומת בדרך

לאחר שב-2019 חצה הצרפתי בן ה-75 את האוקיינוס האטלנטי בחבית, יצא הקשיש למסע לאיים הקריביים, ונעלם. כעת הוא נמצא בקרקעית הים מתחת לסירתו ההפוכה (מעניין)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

ז'אן-ז'אק סבין היה צרפתי בן 75 שאהב למצוא אתגרים מסוכנים בעולם. את מסעותיו נהג לשדר ברשת החברתית 'פייסבוק' לאלפי עוקביו.

כבר בשנת 2019 יצא הקשיש למסע מסוכן בו הוא חצה את האוקיינוס האטלנטי בחבית - מסע שנמשך 127 ימים. את המסע הזה העלה סבין על הכתב בספר שהוציא לאחר המסע. "כתבתי על מסעי, קראתי הרבה, התעמלתי" אמר סבין, וסיפר כי מבעד לחלון בתחתית החבית הוא צפה בדגים שוחים, ולעיתים גם הבחין בדולפינים.

בתחילת חודש ינואר יצא סבין מביתו והודיע על מסע חדש שבמהלכו הוא מתכנן להגיע לאיים הקריביים בסירה באורך של שמונה מטר אורך על 1.70 מטר רוחב - וללא כל סיוע חיצוני. בחגיגה מתוקשרת הוא חגג לעצמו יום הולדת עם כבד אווז, מנדולינה ושמפניה, והצהיר חגיגית כי "אני לועג לזקנה, יוצא לחופשה בים הפתוח".

הוא נטל עמו ציוד במשקל 300 קילוגרמים הכולל אוכל קפוא מיובש, אקדח לירי חניתות כדי לדוג במהלך המסע, תנור חימום, ואת שני מתקני ההתפלה.

ביום שישי האחרון הוא שיגר שני אותות מצוקה, ומאז הקשר עמו נותק. צוותי הצלה מצרפת, פורטוגל וארה"ב ניסו לאתר אותו, ומשמר החופים של פורטוגל מצא את סירתו הפוכה מול איים באזור של קבוצת איים המשויכים לפורטוגל. הם שלחו צוללן שירד אל מתחת לפני המים ומצא אותו ללא רוח חיים במעמקי הים.

כבר מתחילת המסע, נתקל סבין בתקלות לא צפויות. ביום הראשון למסעו הוא נתקל ברוחות סערה, והוא נאלץ לשנות מסלול ולהאריך את המסע ב-900 ק"מ נוספים. ביום רביעי - יומיים לפני מותו, דיווח סבין לעוקביו על סערה בלב ים, גלים חזקים ורוחות.

"תהיו רגועים, אני לא בסכנה", אמר סבין לעוקבים המודאגים, ושיתף אותם בתקלה במערכת ההתפלה החשמלית - מה שאילץ אותו לעבור לשימוש במתקן התפלה הידני, וגרם לו לבזבז אנרגיה גדולה בהרבה.

כאמור, את מסעו האחרון הגדיר סבין כדרך ללעוג לגיל הזקנה, אולם כנראה שהזקנה נצחה אותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר