לא יכולנו לשמור את זה לעצמנו: כך תחסכו כסף בקלות

אין עת מתאימה מזו למציאת שיטת חיסכון חדשה (היי, שנה חדשה). אבל מאיפה מתחילים? ובכן, אנחנו מחבבים מאד את הטיפ הזה: להגדיר את 'קטגוריות הערך' שלכם. מה זה אומר? המשיכו לקרוא (צרכנות)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

בדיוק התחילה שנה ואין עת מתאימה מזו למציאת אסטרטגיית חיסכון חדשה, כזו שתעזור לכם להתקדם כלכלית. אז, מאיפה מתחילים? ובכן, אנחנו מחבבים מאד את הטיפ הזה, מהיועצת הפיננסית וכוכבת ה"טיקטוק", טורי דאנלפ: הגדירו את 'קטגוריות הערך' שלכם. ונסביר.

ראשית, הגדירו לאילו מטרות אתם הולכים להוציא את הכסף שלכם. בכל תקציב ישנן שתי קטגוריות: עלויות קבועות ומשתנות. עלויות קבועות הן הדברים שאתם צריכים כדי לשרוד (שכר דירה, מזון, שירותי רפואה וכו'). עלויות משתנות ישולמו ממה שישאר לכם לאחר ששילמתם את כל החשבונות שלכם. דאנלפ טוענת שכל אדם צריך לדעת לאמוד כמה מעות הוא מוציא בחודש נתון (קבוע) וכמה נשאר לו (משתנה).

לאחר מכן, מצאו את 'קטגוריות הערך' הללו. ברגע שאתם יודעים כמה כסף נשאר לכם אחרי ההוצאות ההכרחיות (נניח שזה 5,000 ש"ח בחודש), דאנלפ אומרת שעליכם לבחור שלושה תחומי הוצאות שהכי חשובים לכם. מבחינתה הם ברורים. "אני אוהבת לטייל, לאכול בחוץ ולהשקיע בצמחים. כרגע יש בבעלותי בערך 50 צמחים", היא מציינת. החלק הקשה? עליכם להתעלם מהשאר. "אני אוהבת בגדים, איפור זה בסדר ורהיטים זה נחמד, אבל כל אלה לא חשובים לי במיוחד, אז אני לא מוציאה עליהם את המזומנים שלי", היא אומרת - ומכאן שהם לא קטגוריות הערך שלה.

לאחר מכן, פעלו ובזבזו בהתאם. נניח שאתם מסתובבים במרכז הקניות ליד ביתכם. הפיתוי נמצא בכל מקום, אבל אם אתם מכירים את קטגוריות הערך שלכם, מה שאתם יכולים לקנות מוגדר בבירור - אם אתם דאנלפ, זה אומר להגיד כן לעציץ דנדש, אבל לא לזוג משקפי שמש. זה לא אומר שאתם לא יכולים לשקול רכישות אחרות, אבל אם אתם מתלבטים לגבי הוצאה מסוימת, קטגוריות הערך שלכם צריכות להיות הקו המנחה שלכם.

שורה תחתונה: גישת התקציב הזו תומכת בגמישות וכל עוד אתם נצמדים למה שחשוב לכם ומפעילים שיקול דעת, תוכלו גם ליהנות וגם לא לקרוע את הארנק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר