הרשימה המלאה

מאז פרוץ הקורונה: אלו חברי הכנסת שנדבקו בנגיף

שליש מחברי הליכוד, יותר מחצי חברי כחול לבן ו-71% מיהדות התורה • בצל התחלואה המזנקת, 'כיכר' מסכם: אלו חברי כנסת שנדבקו בנגיף ששיגע את העולם • ויש כאלו שזו פעם שנייה שלהם (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
משכן הכנסת (צילום: פייר טרדג'מן / פלאש90)

מתחילת התפשטות גל האומיקרון, כשהיה ברור מהעולם כי הזן מדבק בצורה משמעותית, אמר ראש הממשלה נפתלי בנט כי "יהיו בין 50 ל-70 אלף מאומתים ביממה בשיא הגל", אבל בפועל היו כ-250 אלף, ורק שליש מהם אובחן רשמית. ואם בכל ישראל נדבקים - אז גם בכנסת.

מתחילת הגל החמישי 35 חברי כנסת או שרים נדבקו בנגיף, הבכירים שבהם הם ראשי מפלגות יש עתיד, כחול לבן וישראל ביתנו – שר החוץ יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן.

במפלגת הליכוד נדבקו עשרה חברי כנסת מפרוץ הקורונה בישראל לפני שנתיים, שבעה מהם רק בגל הנוכחי, סה"כ שליש מחבריה; ביש עתיד נדבקו שבעה חברי כנסת ושרים, מתוך 22 חברי כנסת או שרים שהתפטרו בחוק הנורווגי; בש"ס נדבקו שישה מתוך תשעה חברים – שני שליש מהמפלגה; בכחול לבן נדבקו שישה מתוך 11 חברי מפלגה, המונה שלושה שרים שהתפטרו מהכנסת עם השבעת ממשלת בנט-לפיד.

במפלגת העבודה, המונה שבעה חברי כנסת ושר אחד שהתפטר באמצעות החוק הנורווגי (השאר לביטחון הפנים, עמר בר לב; ר"כ), נדבקו חמישה – כמעט שני שליש. השיאנית במספר ההדבקות היא יהדות התורה, המונה שבעה חברים, ונדבקו חמש פעמים, כולל הדבקה שנייה הן של יעקב ליצמן והן של ישראל אייכלר, כך ש-71% נדבקו.

בימינה, בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט, נדבקו רק שלושה מתוך תשעה חברים; בישראל ביתנו נדבקו ארבעה מתוך 11; ובציונות הדתית וברשימה המשותפת, שתי מפלגות עם עמדות הפוכות, נדבקו מספר זהה של חברי כנסת כפי שיש להן מספר זהה של מנדטים – ארבעה נדבקו, מתוך שישה חברים.

בתחתית הרשימה מבחינת יחס הדבקה נמצאות שלושת המפלגות עם מספר המנדטים הנמוך ביותר: בתקווה חדשה נדבק אחד מתוך תשעה חברים; ואילו במרצ, שהעומד בראשה הוא שר הבריאות ניצן הורוביץ, וכן ברע"מ – לא נדבק אפילו חבר אחד מפרוץ הקורונה בישראל.

היום, נדבקו גם ח"כ מנסור עבאס וח"כ מאזן גנאים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר