ילד בן 3 נפצע

נוער גבעות התפרעו בכפר פלסטיני; גנץ: "הם טרוריסטים"

קבוצה של 'נוער גבעות' התפרעו בכפר חווארה וגרמו לנזק רב • שר הביטחון גנץ: "מי שמיידה אבנים, מצית רכבים ומשתמש בנשק קר או חם - הוא טרוריסט וכך נתייחס אליו" (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
תוצאות המהומות, הערב (צילום: רשתות חברתיות)

קבוצת צעירים המשויכים ל'נוער הגבעות', 'חגגו' הערב (שני) את שחרורו של חברם - קטין שעל פי החשד השליך רימון הלם לכיוון בית ששייך לפלסטיני וישב שנה במעצר לאחר שחתם על הסדר טיעון.

הם יצאו לכפר חווארה שמדרום לשכם, בשיירה שמנתה כ-20 עד 30 איש, ניפצו שמשות של מכוניות פלסטיניות, ויידו אבנים לעבר מכוניות שחלפו בדרכם. בנוסף הם ניפצו חלונות ראווה של בתי עסק בכפר, ובמשטרה טוענים שהם גרמו לנזק רב. המשטרה חוקרת את פרטי האירוע.

בסרטונים שהסריטו תושבי המקום ניתן לראות את הנערים נוסעים ברכבים כשחלק מגופם יוצא מחוץ לרכב, והם צופרים ואף שרים ורוקדים - תוך שהם מסתובבים סביב הכיכר המרכזית שבכניסה לכפר. כוחות צבא שהוזעקו למקום הפרידו בין המעורבים, כשדובר צה"ל טרם התייחס לאירוע.

הנערים טוענים שהם נסעו ברכבים ואף הפעילו את הצופרים, אך לא השתמשו באלימות, ודווקא תושבי הכפר היו אלו שתקפו אותם באלימות והחזירו אבנים כלפי התוקפים.

שר הביטחון בני גנץ גינה את האירוע ואמר כי "האירועים האחרונים של פשיעה לאומנית ביהודה ושומרון - חמורים ובכוונתי לפעול נגדם ביד קשה. מי שמיידה אבנים, מצית רכבים ומשתמש בנשק קר או חם - הוא טרוריסט וכך נתייחס אליו. לאחרונה כינסתי מספר דיונים בנושא, ואנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך שמטרתו חיזוק הכוחות בשטח, בניין הכוח ביחד עם המשטרה והשב"כ, וריכוז מאמצים מבצעיים ומשפטיים."

גם ח"כ מוסי רז (מרצ) גינה את המתנחלים ואמר ש"אלימות מחרידה מצד מתנחלים נעשתה אירוע יום יומי. הגיע הזמן שבר לב וגנץ יכירו בכך ויטפלו בתופעה במלוא החומרה."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר