הדיון המלא במשפט

אחרי ההרשעה, דרעי שובר שתיקה: "החלטתי בלב לא קל"

"הטלנו צנזורה רוסית", שיתף יו"ר ש"ס לאחר שהורשע בעבירות מס: "החלטתי בלב לא קל" • בפעם הראשונה הוא התייחס להליך המשפטי שעבר עליו בשנים אלו • 'כיכר' עם הדברים המלאים (משפט)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
דרעי, הבוקר בדיון בעניינו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אחרי שהורשע היום (שלישי) בעבירות מס, נשא דברים יו"ר ש"ס אריה דרעי בבית המשפט, ולראשונה התייחס בהרחבה למשפט נגדו. 'כיכר' עם תמלול הדיון מבית המשפט בו הורשע דרעי.

השופט שאל את היו"ר דרעי, שכזכור התפטר מהכנסת לפני מספר ימים אם הוא כבר לא מכהן כחבר כנסת. דרעי השיב: "אני כבר אינני חבר כנסת".

בית המשפט הוסיף ושאל את דרעי אם הוא מכיר את כתב האישום. דרעי השיב בחיוב" "אכן מכיר". בהמשך אמר דרעי כי הוא מכיר גם את הסדר הטיעון בין הצדדים.

בית משפט הקשה על דרעי ושאל: "האם אתה יודע שאני לא חייב לקבל את הסדר הטיעון, ובדרך כלל אנחנו מקבלים את ההסדרים ככל והם הגיוניים ובהתאם לפסיקה?" דרעי: "גם את זה אני יודע."

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כשנשאל אם הוא מודה במיוחס לו בכתב האישום אמר דרעי "אני מודה." השופט השיב: "נוכח הודאת הנאשם, אני מרשיעו במיוחס לו בכתב האישום."

במהלך הדיון אמר דרעי: "לא הכנתי נאום, התלבטתי אם לדבר או לא, מאחר ונטלתי על עצמי ב-7 שנים האחרונות מאז מרץ 16' שתיקה. גם האדם המחושב ביותר יכול להיכשל בלשונו ולא רציתי להיכשל בלשוני.

"הייתה לי החלטה חד משמעית. גם התנועה שאני מנהל והמשרדים שאני מנהל, ואחריות כשר בממשלה לא לערב את הנושא, והשתדלתי לעשות כמיטב יכולתי לכבד את הפרקליטות, המשטרה".

עוד אמר כי "שיתפנו פעולה כל משפחתי, אסרתי על חבריי ועוזריי [לדבר בנושא], עשנו צנזורה רוסית על כל הנושא הזה. מילה לא יצאה החוצה. גם כשהיו פרסומים נוראיים שידענו שזה שקר, גם המשטרה ידעה שזה שקר, זה טבעו של עולם שהתקשורת ממציאה כשאין הדלפות."

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"התלבטתי גם היום. בסוף יש פרוטוקולים, יש היסטוריה. בשורה התחתונה אני מקבל באחריות אישית מלאה את כל מה שאמר עורך דיני. ההסדר נעשה כרצוני אף אחד לא כפה עליי, אני מצטרף לבקשות של עורכי הדין ומבקש מהשופט לקבל את ההסדר במהרה ולסיים את העניין הזה".

בשלב הזה אמר דרעי: "אני חייב להגיד לכבוד השופט, אמנם זה לא יוסיף לך בשיקולים אבל חשוב לי שירשם: הייתה לי התלבטות קשה מאוד בחודשים האחרונים, הייתה לי ציפייה אחרת לאחר שהיועמ"ש הודיע שכל החשדות החמורות מאוד הוסרו בלי שתיאמנו בכלל, על סמך החומר שהיה בפניו."

"נכון, הוא הזמין אותנו לשימוע על עבירות מס לא פשוטות, למדתי אותם והבנתי שזה עבירות חמורות ביודעין, כזב, וכו'" אמר דרעי "אך הייתה לי ציפייה שאחרי כל מה שעברתי, כפי שאמר עורך דיני נבות (תל צור) ותיאר את מה שעבר עליי ועל משפחתי בשנים האלה - חשבתי שכמערכת הגונה וצודקת, גם אם לטענת המדינה יש עבירות מס, שלא היו מתחילת הדרך כחשדות אלא "על הדרך", כפי שאמר היועמ"ש לממשלה, למען האיזון, אני חושב שהעונש שקיבלתי בשנים האחרונות והשתיקה שלי, גם אם נעשו העבירות הללו בצורה זו או אחרת - שילמתי את העונש."

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בהמשך אמר דרעי כי הייתה לו ציפייה "אמתית ונאיבית שהעניין יגמר. לצערי אני אומר אני לא בא בטענות לאף אחד, הבנתי שמגישים כתב אישום ועורך הדין שלי הסביר לי את האפשרויות. נטיית ליבי הייתה לא להסכים, חשבתי שאני בכל זאת איש ציבור, יש ציבור גדול שאני מייצג, שנתן לי אמון ב-4 מערכות בחירות האחרונות, למרות כל החשדות בכל זאת האמינו בי."

"התייעצתי עם רבותיי אם מותר לי על פי דין לעשות מה שאני עושה ולהתפטר מהכנסת ולהגיד לציבור שבחר בי אני בוחר בחיים הקלים ועוזב את הכנסת. הייתה לי התלבטות קשה מאוד, אני חייב לומר."

עוד הוסיף דרעי ואמר כי "קיבלתי את זה במודעות ובלב לא קל. אני מקווה שהתובע לא יפגע, אני לא בא להאשים, אני מציג עובדות. כשהעמידו בפניי, או שאתה מסכים להסדר הזה עם העובדות כפי שפירט אותם, שלא מאשימות אותי לאגורה אחת שלא נתתי למדינה או לקחתי מהמדינה, או שעשיתי משהו במרמה או בידיעה מול הגשת כתב אישום עם עבירות עם סעיף 220".

"אני יודע מה זה משפט, איך מתחילים ואיך אפשר לגמור, כמה זמן שזה ייקח. זה ירתום אותי ואת משפחתי ואפילו את התנועה שאני מייצג אותה, ומה שהיה לי ב-7 שנים האחרונות, עם ניהול המדינה, תקופת הקורונה."

"היה לי לוקסוס לשתוק. אין לי את האפשרות הזו כשאתה מנהל משפט, אתה רוצה להתגונן ואתה רוצה להוציא קול זעקה, וכשמתחיל להיות התנגחויות להב החרב המתהפכת עובדת בצורה אחרת ושקלתי שיקולים והחלטתי שאני לא רוצה לחזור למה שהיה לפני 20 ו-30 שנה ורוצה להמשיך עם הזמן שנשאר לי להשקיע בצרכי ציבור בלי לערב את המלחמות הללו ולהמשיך לייצג את השכבות והציבור שאני מייצג בצורה אחרת גם אם לא מהכנסת."

לסיום אמר דרעי: "החלטתי בלב לא קל אבל בעצתם ובהוראתם של הרבנים שאני מתייעץ איתם, היה חשוב לי להדגיש. אני לוקח אחריות, מצטרף לבקשה של המדינה ושל עורך דיני, ומבקש מכבוד השופט הנכבד, אני גם מודה לכם שהקלתם עלינו בצורה שעשיתם את הדיון, אני מבקש לאמץ את ההסדר והבקשה שלי לעשות את זה במהרה."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר