המתיחות מחריפה

ביידן הזהיר את רוסיה מפלישה לאוקראינה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הזהיר את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מפלישה לאוקראינה, ואמר שלפלישה יהיו "השלכות עצומות" ברחבי העולם. הצבא האמריקני כבר בכוננות מוגברת (בעולם)

ביידן ופוטין (צילום: דוד ליינמן, הבית הלבן)

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הזהיר אמש (שלישי), את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מפלישה אפשרית לאוקראינה ואמר כי לפלישה כזו אותה הגדיר כפלישה הגדולה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה - תשנה את העולם ויהיו לה השלכות עצומות.

ביידן אף איים על הטלת סנקציות חסרות תקדים על רוסיה ועל הנשיא הרוסי באופן אישי, דבר חריג שמעולם לא היה בין רוסיה לארה"ב, במידה והכוחות הרוסיים יחצו את הגבול האוקראיני. צעד כזה כמובן יעלה את המתיחות בין רוסיה לארה"ב באופן חמור ואף יכול להביא לניתוק היחסים של שתי המעצמות.

למהלך האמריקני מול התוקפנות הרוסית יש משמעות עצומה גם בעובדה שארה"ב שוב לוקחת את תפקיד השוטר העולמי לאחר כמה שנים בהם היא ניסתה לסגת מתפקיד זה על משמעויותיו הרבות ולמעשה גם העניקה לרוסים את הבמה להרחיב את השפעתם בעולם.

בינתיים האמריקנים נערכים כבר לאפשרות מעשית של פלישה רוסית לאוקראינה ושלשום הודיע הפנטגון שממשל ביידן הורה ל-8,500 חיילים אמריקניים להיות בכוננות מוגברת, לקראת אפשרות שיישלחו בהתראה קצרה למזרח אירופה - כדי לתגבר את כוחות נאט"ו באזור. ביידן הבהיר אמש שהוא לא מעוניין שהחיילים האמריקנים ייכנסו לאוקראינה, שאינה חברה בברית נאט"ו וכעת נראה כי הסבירות שיתפתחו קרבות בין כוחות רוסיים לאמריקניים לא גבוהה, אך עדיין ישנה אמירה אמריקנית בנושא.

כחלק מחבילת הסיוע הביטחוני שאישר ביידן הגיע אתמול לאוקראינה משלוח שלישי של נשק אמריקני, במטרה להגן על המדינה ממתקפה רוסית. לאור המתיחות הגוברת נענו ארה"ב, בריטניה, אסטוניה, לטביה וליטא לבקשת קייב והעבירו לה נשק - כולל טילים נגד טנקים ונגד מטוסים.

בתגובה להודעת הפנטגון אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב שוושינגטון גורמת להחרפת המתיחות. הוא חזר על העמדה הרוסית לפיה מי שאחראיות למשבר בגבול רוסיה-אוקראינה הן נאט"ו וארה"ב. כשנאט"ו הודיעה שלשום על תגבור הכוחות במזרח אירופה, ברוסיה ענו שהמערב מגיב ב"היסטריה". הרוסים כמובן מתעלמים מהעובדה שהם עצמם ריכזו מאה אלף חיילים בגבול אוקראינה ככל הנראה בהמטרה לפלוש למדינה ולהבהיר לנאט"ו כי עליהם ליסוג מגבולותיה של רוסיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר