משחקי כסאות

נתניהו שב לאופוזיציה; ומה לומדים מלפיד?

יו"ר הליכוד מנסה לשים את דיוני הסדר הטיעון מאחוריו, ולשוב לתפקידו • סער יודע שבלי נתניהו אין לו בוחרים • ומה אמירות לפיד והורוביץ צריכות ללמד את השרים והח"כים? (פוליטיקה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו ולפיד במליאה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

נתניהו חזר לתפקידו

אחרי שבחודש האחרון עסק בנימין נתניהו בהסדר הטיעון בתיקיו הפליליים, ונטש את הביקורת על הממשלה כשהגל החמישי משתולל, חזר ראש האופוזיציה לתקוף את ראשי הממשלה, כשהשיח בין פרקליטיו ליועץ המשפטי מנדלבליט העלה חרס.

ראש האופוזיציה נתניהו. שב למקומו (צילום: דוברות הליכוד)

נתניהו פרסם סרטון ברשתות החברתיות, ובה טען כי "בנט ולפיד הפקירו את אזרחי ישראל". הדרך בה נאמרו דברי נתניהו - לא בכנסת ואפילו לא מול הסטנד השגרתי בהצהרות חשובות - מעידה שהם נעשו כדי לברוח מכך שחתר להסכם טיעון, אחרי שהבטיח ללא הרף שינהל את המשפט עד תומו.

סער ישוב לאחור?

רגע לפני שהתברר שאביחי מנדלבליט ויתר על עסקה, פוליטיקאים ויועצים בחשו בהקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית, ובליכוד התחילו לחפש את הראשים של ישראל כ"ץ וניר ברקת.

כ"ץ בכך שהועלתה טענה כי תוקם ממשלה בראשות כ"ץ וגדעון סער, שישוב לליכוד, על אף זעם בוחרי המפלגה על מהלכיו - וברקת בביקורת הפנימית שהוא מקבל במפלגה, למרות הצלחתו בסקרים.

שר המשפטים סער, שלא עובר את אחוז החסימה באף אחד מהסקרים, טען כי לא ישוב למפלגה שטיפחה אותו: "אין לי כל כוונה לחזור לליכוד, אנחנו מנהלים את תקווה חדשה. צופים מהצד במחול החרבות שם, ואנחנו לא צד בזה".

שר המשפטים סער. ההחלטה ההגיונית: לשוב לאחור (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

ספק אם הדברים הללו אמיתיים, לפי שסער יודע היטב שאין למפלגתו זכות קיום אם בראשות הליכוד יעמוד אדם שאינו נתניהו, וסביר שבחישוביו לשוב לליכוד זה דווקא הצעד הנכון. מה שנקרא: הצהרות לחוד - ואולי מעשים לחוד.

פוליטיקאים, היזהרו בדבריכם

הכנסת אישרה את חוק הקורונה הגדול, הכולל סעיפים שמאפשרים סמכויות מיוחדות לממשלה בעת הכרזה על מצב חירום, ללא אישור הכנסת.

היופי בממשלה הזו הוא שניתן ללמוד ממנה כמה "דברים שרואים משם - לא רואים מכאן".

ניצן הורוביץ, בממשלה הקודמת חבר אופוזיציה, כינה אותו "אנטי דמוקרטי", וכזה שלוקח את המנדט שנתן הציבור לכנסת ומעביר אותו לגוף אחר - והפעם קידם אותו כשר הבריאות.

שר הבריאות הורוביץ. הארכיון רודף אותו (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

יאיר לפיד, בממשלה הקודמת ראש האופוזיציה, כינה אותו "מסוכן" ו"מקדם את הסכנה הגדולה ביותר למדינה, והיא אובדן הדמוקרטיה" - ועכשיו הוא אחד משני ראשי הממשלה.

אולי כדאי שהפוליטיקאים ילמדו מעט צניעות.

"משחקי כסאות", סיכום השבוע הפוליטי ב"כיכר השבת", בהגשת כתבנו רפאל כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר