"גזענות - אנטי מוסריות"

בהזכרת השואה, טיבי דיבר על: הפלסטינים

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, אחמד טיבי, התייחס בציון יום השואה הבינלאומי במשכן הכנסת - לחברה הפלסטינית, שלדבריו חיה תחת כיבוש. קרעי בתגובה: "הסתה" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ כנסת)

מליאת הכנסת קיימה היום (רביעי) דיון מיוחד לציון יום השואה הבינלאומי, ומספר חברי כנסת נשאו דברים, בהם יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, הח"כ הוותיק אחמד טיבי, שניצל את הבמה - שהייתה אמורה להיות מוקדשת לזכר ששת המיליונים שנספו - לדבר על חיי הפלסטינים, שלתפיסתו חיים בכיבוש ישראלי.

"הנאציזם ביקש להקים את הרייך השלישי על טהרת הגזע ולהשמיד את הגזע הנמוך, הרי הוא היהודי, ולאחר מכן שמים נוספים. גם היום כאן ועכשיו יש לעמוד ולזעוק בקול רם נגד כל תופעה של אפליה, של גזענות, של פוליטיקה ושל שנאה. הגזענות והשנאה לאחר, לערבים, לערביות, לפלסטינים ולפלסטיניות, היא נורמה אנטי מוסרית בחברה הישראלית וברוב היהודי, מיינסטרים", אמר טיבי.

"כאן ועכשיו יש לזעוק נגד התקפות יומיומיות, אלימות, הרג פלישות לכפרים ניפוץ ושרפת מכוניות, תקיפות, מכות התנכלות מתמשכת, שריפת עצים, פגיעה בעדרים, בפרנסה או ברכוש התושבים הפלסטינים בשטחים הכבושים בידי המתקראים נוער גבעות במכבסת מילים, ובידי חיילים חמושים. את הביקורת וההתנגדות הלגיטימית המתבקשת וההכרחית למדיניות הישראלית יש לקבל ולא לבטלה במחי יד כאנטישמיות", טען.

בתגובה, ח"כ שלמה קרעי מהליכוד ביקש מח"כ טיבי לגנות גם את הטרור הפלסטיני, וקרא לעבר סגן יו"ר הכנסת, איתן גינזבורג, שניהל את המליאה: "איך אתה נותן לו להסית נגד היהודים, נגד מדינת ישראל, ביום השואה הבינלאומי?".

ח"כ איתן גינזבורג, הממלא את מקומו של יו"ר הכנסת מיקי לוי הנמצא בשליחות פרלמנטרית בברלין וצפוי לנאום מחר בפני הבונדסטאג, אמר בפתח הדיון במליאת הכנסת: "לדממה הכוזבת של ששת מיליון היהודים, שלא יכלו לספר את שעבר עליהם, היו השלכות הרות גורל. באדמת ההפקר שנותרה אחריהם, קמו אנשים שביקשו, ועודם מבקשים, לעוות את המציאות ולהתכחש לחלוטין לזוועה שהתרחשה. יש הטוענים שהשואה מעולם לא הייתה, ושהיא ספקולציה אחת גדולה, פרי דמיונו של העם היהודי. ובכך, בחלוף השנים, ובאופן אבסורדי, הכחשת השואה, שנאת היהודים והאנטישמיות הופכות לנורמה ברחבי העולם".

"תפקידנו, של בני העם היהודי שחי בדור הנוכחי ושל כל בן אנוש, אך בעיקר כאן, במדינת ישראל אבל גם ברחבי תבל, הוא להנחיל לעולם, ובעיקר לדור הצעיר, את הידע וההבנה על שאירע לפני כמעט שמונים שנה. ידע על תורת הגזע ועל שנאה והסתה, שהובילו את השלטון הנאצי בגרמניה לבצע פשעים כל כך נוראיים. ידע על מכונת ההשמדה ההמונית, וידע על כך, שהעולם עמד מנגד ושתק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר