פינת הצרחנות

מי סוגר את ציון שמואל הנביא - ומדוע?

במסגרת 'פינת הצרחנות' של 'התוכנית הכלכלית' אנו מקבלים עשרות פניות מכם - אך יש כאלו המתבררות כתלונות שווא או תלונות שלא מצדיקות צרחות • משה מנס יצא לשמואל הנביא (כלכלי)

ציון קבר שמואל הנביא (צילום: משה מנס)

במסגרת 'פינת הצרחנות' של 'התוכנית הכלכלית' אנו מקבלים עשרות פניות מהגולשים, באחת מהן התלונן הפונה על סגירת ציון שמואל הנביא. התקשרנו אליו והוא סיפר שמדובר בסגירת הציון בשעות הלילה.

יצאנו לבדוק את הנושא.

בנביא שמואל א, כ"ה. נכתב "וַיָּמָת שְׁמוּאֵל… וַיִּקְבְּרֻהוּ בְּבֵיתוֹ בָּרָמָה". המקום הוא אכן אחד הגבוהים בירושלים, על פסגת הר, צפונית-מערבית לירושלים, כקילומטר אחד משכונת רמות. המבנה הבולט ביותר בשטח הוא מצודה צלבנית גדולה, שגובה של שתי קומות.

בערבית המקום מכונה: אַ-נַבִּי צַמְוִיל. הוא שוכן בתחום גדר ההפרדה, אך הוא מחוץ לקו הירוק, בשטח C. כך שהוא באחריות וניהול המדינה, המנהל האזרחי, רשות הטבע והגנים, המרכז הארצי למקומות הקדושים וגם הווקף. כן יש גם מסגד במקום.

כששאלתי במקום את המאבטח של רשות הטבע והגנים הוא הסביר לי שמשבע בבוקר עד 4 בצהרים הפארק הלאומי פתוח. אבל כששאלתי את האחראי מטעם המרכז, הוא הסביר לי שרק לפארק אי אפשר להיכנס, אבל לבית הכנסת אפשר - חוץ משעתיים בלילה. בליל שישי - לדבריו - פתוח כל הלילה.

האמת חייבים להגיד, המקום מטופח ויפה ונראה שהגופים עובדים יחד לרווחת המתפללים. מי אחראי על השעתיים הסגורות בלילה? לא הצלחתי לקבל תשובה אבל בכנות אני לא בטוח שזה כזה נורא.

מהמרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים לא התקבלה עד לרגע זה תגובה.

מרשות הטבע והגנים נכתב לי: "לקבלת מענה בהמשך לשאלתך בנושא שעות הפתיחה (וגם לגבי התחזוקה של האתר) יש לפנות אל דובר המינהל האזרחי" אשר אמר לי שהוא "יבדוק את הנושא".

  • אם גם לכם יש פניה שדורשת צרחות - אתם מוזמנים לכתוב לנו: moshe@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר