פרטים חדשים נחשפים

חקירת מות סנדק, המשפחה מאשימה: "הדם שלו זועק"

פרטים חדשים ומסעירים על פרשת מותו של הנער אהוביה סנדק נחשפו הבוקר בידי בני משפחתו, במסיבת עיתואים שבה תקפו בחריפות את ראשת מח"ש: "המחלקה לחיפוי שוטרים" (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אברהם סנדק, אבי של אהוביה במסיבת העיתונאים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בעקבות החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, על סגירת תיק החקירה בעניין מותו של הנער אהוביה סנדק, משפחתו קיימה הבוקר (ראשון) מסיבת עיתונאים בה חשפה פרטים חדשים על הפרשה.

עורך דינם של המשפחה פתח את דבריו ואמר: "הגענו לכאן היום בשל צירוף של שתי נסיבות. אחת היא המכתב של היועמ"ש, בו הודיע על החלטתו לסגור את התיק נגד השוטרים. הסיבה האחרת, והחשובה יותר, היא מכתב שהגיע לידינו, מכתב דרמטי שמספר לנו את מה שקרה מאחורי הקלעים במח"ש".

העו"ד הסביר: "טענו במשך שנה נגד המעורבות של ראשת מח"ש בהעמדתם לדין של החוקרים. טענו שהיא אפשרה את שיבוש החקירה על ידי השוטרים המעורבים במותו של אהוביה. כעת, מתוך מכתב פנימי שקיבלנו, קיבלנו את הראיות שלהן נזקקנו כל הדרך.

"החקירה לא בוצעה כי לא היה ברור שנגרם ניגוח", טען, "אך בסופו של דבר אנחנו יודעים שלמח"ש היה ידוע שהשוטרים ניגחו את הרכב. מאוחר יותר החוקרים שמונו לחקור את הפרשה החלו להבין שהשוטרים עושים הכל בכדי לא למסור גרסה".

מסיבת העיתונאים (ארגון חוננו)

"בהמשך הם מזומנים לחקירה", הסביר את השתלשלות העניינים, "באותו שלב ברור לדרג המקצועי במח"ש שיש כאן ניסיון לשבש את החקירה. ראש צוות החקירה נערך לחקור אותם, אך בשעת לילה מאוחרת, מתערבת ראשת מח"ש ומנחיתה הוראה יוצאת דופן. היא אומרת להם לשחרר את השוטרים. הם הלכו הביתה למשך שלושה ימים, ואין לנו ספק שתיאמו עדויות. כשהגיעו שוב למשרדי מח"ש היה כבר מאוחר מדי".

"נקודה נוספת ומטרידה לא פחות היא מה שאין במכתב של היועמ"ש. השוטרים עמדו במרחק 15 מטרים מאהוביה ולא ניגשו להגיש לו עזרה. היועמ"ש יודע שבחוק יש עבירות של המתה בקלות דעת, והוא לא עושה את הבחינה המינימלית", תקף.

"הוא הולך הביתה ומשאיר אותנו בהרגשה מאוד קשה. ברור לנו מה הם ראשי התיבות של מח"ש היום בעיניו. המחלקה לחיפוי על שוטרים. חבל שזה המסר שהוא שולח לעם כשהוא הולך הביתה", אמר לסיום.

גם אביו של אהוביה, אברהם, אמר: "אם בניגוח נהרג גופו של אהוביה, אז כאן נועצים חרב של חוסר אמת בנשמתו. דמי בנינו אהוביה זועקים מן האדמה. לא על דמיו הוא בלבד, אלא על דמי הצדק. על דמי שאיפתנו לבנות כאן חברה מתוקנת.

"אנחנו, ההורים של אהוביה, נלחמים על דמי ילדי ישראל כולם. נעשה כל שנוכל כדי שבנינו יהיה ההרוג האחרון מאלימות משטרתית ושנאת חינם. דרישתנו - משפט יושר".

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו מסר: "נהרג ילד במרדף משטרתי, ולא קרה דבר. הכל בסדר. היועמ"ש דחה את גרסת הניגוח, לדבריו התאונה אירעה בעת עקיפה שהיתה סבירה. אין כתב אישום כי החלטת השוטר לצאת לעקיפה היתה סבירה".

"ואני אומר – וכל אחד יכול להבין – שההחלטה לא סבירה. הרכבים נסעו במהירות עצומה, רכב הנערים התהפך פעמיים באוויר אחרי המכה, בכביש צר, מפותל ומאוד משובש, כשכל הדרך הרכב של הנערים סוטה ימינה ושמאלה ולא נותן לניידת לעקוף. בתנאים האלו יוצא השוטר לעקיפה, שלא ארכה אפילו שבריר שניה – איך שיצא לעקיפה גחון הניידת פגע בסובארו וסנדק מת. זו החלטה סבירה? מישהו יכול לקבל את זה?".

"החלטה לא סבירה בעליל. הרגה את סנדק. היועמ"ש לא יכול להגיד סביר ולהכשיר את המוות. ישפוט הציבור והדבר יעלה לבג"צ", סיכם עו"ד יאדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר