ההילולה שאחרי האסון

פרויקטור מירון החל בסבב התייעצויות: "אדאג שהציבור יגיע להר"

עם נציגים מחסידויות, רבנים ועיתונאים חרדים נועד בימים האחרונים הפרויקטור החדש על מירון, לקראת ההילולה הקרובה בל"ג בעומר • 'כיכר השבת' עם ציטוטים (חרדים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
אצל האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירה (צילום: ללא קרדיט)

נערכים להילולת ל"ג בעמור תשפ"ב במירון, שנה אחרי האסון הכבד שגבה את חייהם של 45 מתפללים ז"ל: ניצב בדימוס ותת אלוף במילואים צביקי טסלר, שמונה לפרויקטור 'מירון', החל בסבב פגישות עם נציגי חצרות החסידיות הנוטלים חלק בהדלקות בל"ג בעומר בהר מירון.

לאחרונה נפגש טסלר עם נציגי חסידויות תולדות אהרון, באיאן, תולדות אברהם יצחק, קרלין, זוועהיל, מודז'יץ, רחמסטריווקא, האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא ונציגי היישוב הישן.

מי שמייעץ לצביקי טסלר הם ניצב בדימוס אריק יקואל, שכיהן בזמנו לבקשת המפלגות החרדיות כיועץ לשר לביטחון פנים דאז אמיר אוחנה, ואליהו ארנד יועץ מנהלת הקורונה במשרד לביטחון פנים ומי שכיהן כפרויקטור משרד הביטחון בקורונה. במהלך השבוע הם צפויים להשלים את סבב הפגישות עם חצרות החסידיות והם עתידים למסור להם את עיקרי המתווה המתגבש לקיום הילולת ל"ג בעמור השנה.

ל'כיכר השבת' הגיעו ציטוטים מהפגישות של אצל רבני החסידיות. "הילולת מירון תשפ"ב תתקיים באופן שיאפשר לציבור הרחב להגיע ולהתפלל באופן מסודר ובטוח בציונו של רבי שמעון בר יוחאי במירון", נשמע אומר הפרויקטור החדש. "ההבנה עם חצרות החסידים שיש צורך לאזן בין קיום ההילולה לבין קדושת החיים ולדאוג לשלומם וביטחונם של המתפללים".

בסביבתו של טסלר אומרים ל'כיכר השבת' כי הפגישות תרמו להכנת המתווה שיאושר בפני ועדת המנכ"לים: "הפרויקטור רצה להתרשם מכלי ראשון מנציגי החסידיות ולעמוד על הצרכים שלהם תוך שילוב הצרכים במתווה אותו הוא יציג, בכוונתו לקיים שיח פתוח עם האדמו"רים והרבנים במטרה שיעלו להר מירון בל"ג בעומר עם קהל החסידים".

לצד הפגישות עם הרבנים והאדמו"רים טסלר ערך פגישות עם עיתונאים חרדים ושמע מהם על הצרכים של המגזר החרדי ועל ההבנה כי לא ניתן להמשיך במצב שהיה קיים עד היום שבסופו הוביל לאסון מירון. "הגעתי למשימת קודש והיא לארגן את ההילולה ולוודא כי היא תתקיים בצורה הטובה והבטוחה", אמר לעיתונאים, "אני מקיים שיח שבנוי על הידברות עם הציבור החרדי במטרה לקיים את ההילולה ולדאוג שהציבור החרדי יגיע להר בל"ג בעומר".

בנוסף טסלר צפוי לערוך סבב פגישות נוספות במטרה לייצר שיח פתוח שימשך עד להילות ל"ג בעומר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר