זינוק עליות המחירים

פרופ' זליכה תוקף: "שילמו לטייקונים דרך המס על החד-פעמי"

החשב הכללי באוצר לשעבר, טען בריאיון ב'כיכר' כי ממשלת בנט-לפיד לא תילחם במחירים הגואים, כי היא מחויבת לעשירי המדינה: "פועלים הפוך מהנדרש; שבויים לטייקונים" (כלכלה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: מולי הרשקוביץ, כיכר השבת)

ממשלת בנט-לפיד מתחילה לעכל כי הסוגייה הבוערת כרגע, שמכעיסה את מיליוני אזרחי ישראל, היא העלייה הדרמטית ביוקר המחיה, שהגיעה לכל נושא בחיינו, מאוכל ועד הדלק.

הפרופ' ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי באוצר וכיום ראש החוג לחשבונאות בקריה האקדמית אונו ויו"ר המפלגה הכלכלית, אמר בריאיון בתוכנית 'הכלכלית' שהוקדשה לגל עליות המחירים, כי למרות הזעם הציבורי, נפתלי בנט, יאיר לפיד ואביגדור ליברמן לא יפעלו למען הורדת המחירים:

"זו ממשלה שעושה לעצמה נעים, ולכן סופה שתתאכזר לחלשים ולמסכנים. תסתכל על הטייקונים שתרמו למפלגות המרכזיות בקואליציה ותגלה שהפוליטיקאים שבויים למי שתרם להם ומימן אותם", אמר.

החשב הכללי לשעבר הסביר שהאחריות לא רק בידי הממשלה, אבל בעיקרה: "ישנם לחצים אינפלציוניים שמקורם בעולם עקב משבר הקורונה, שפגעו באספקת סחורות, והם נפגשים עם ממשלה 'לא יוצלחית', זו ממשלה של רשלנים. אנחנו אמרנו שהממשלה צריכה לנקוט בצעדים שתמנע את הגעת האינפלציה, ובמקום זה היא עושה צעדים הפוכים, שמאיצים את הגעת האינפלציה".

"הם החליטו על בין העלאת מסים, כמו המס על כלים חד פעמיים, השאירו את רשות התחרות כגוף שלא פוגע במונופולים ולא העלו ריבית. במקום זה הם היו צריכים לבטל הטבות מס מהחברות הגדולות ולהעלות את הרבית, כדי בסוף להחזיר לציבור ולמנוע את עליית המחירים", הסביר.

הפרופ' זליכה, כלכלן מפורסם בארץ, טוען שהסיכויים להצלחת מחאה ציבורית גדולה נמוכים, אלא שהכוח בידי הממשלה, שלא משתמשת בו: "רוב הדברים בארץ מסופקים ע"י יבואנים בלעדיים, אז למחאה אין יכולת להצליח. אתה חייב לקנות מוצרי צריכה, וחרם הוא לא השיטה. הדרך להילחם בכך היא שהממשלה תפעל נגד המונופולים ותפקח על המחירים והרווח שלהם. זה מה שאני הייתי עושה אם הייתי שר האוצר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר