קריירה סוערת

הממשלה נפרדה מהיועמ"ש: "אם שני הצדדים כעסו, כנראה שעשית נכון"

אביחי מנדלבליט יסיים מחר את תפקידו כדמות המשפטית המכריעה בנושאים הקשורים לממשלה. ראש הממשלה והשרים בירכו אותו ולא שכחו לשגר עקיצות לנתניהו • סער: "מילא את התפקיד תחת מתקפה חסרת מעצורים" (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
פורש. אביחי מנדלבליט (צילום: Flash90)

היועץ המשפטי לממשלה, הד"ר אביחי מנדלבליט, יסיים מחר (שני) שש שנים באחד התפקידים המשמעותיים במערכת המשפט, והבכירה ביותר בזו הקשורה לממשלה.

את כהונת מנדלבליט ליוותה כמובן החלטתו להגיש כתב אישום חמור נגד בנימין נתניהו - הכתב האישום הראשון שניתן בישראל נגד ראש ממשלה מכהן. בשבועות האחרונים שב היועץ לכותרות, עם החתימות על הסדרי טיעון לשניים מבכירי הפוליטיקאים בישראל, יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר אגודת ישראל יעקב ליצמן, וכמעט חתימה עם יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו בעצמו.

ברקע הדברים הללו, ממשלת בנט-לפיד, שסביר שלא הייתה קמה ללא החלטתו להגיש כתב אישום נגד נתניהו, בירכה אותו על ימיו בתפקיד העמוס והרגיש הזה, ואיחלה לו דרך צלחה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בירך היום בפתח ישיבת הממשלה: "אביחי, בחודשים מאז הוקמה הממשלה, עבדנו יחד, כשבפנינו אתגרים לאומיים מורכבים מאוד. אין כמעט יום שבו מדינת ישראל לא מאותגרת בשדה המשפט הבינלאומי. האויבים שלנו משתמשים נגדנו בכל כלי אפשרי, גם ברדיפה משפטית וביצירת דה-לגיטמיציה בפורומים בינלאומיים.

"התפקיד שאתה מילאת בהגנה על מדינת ישראל, על חייליה, על אזרחיה, בזירה הבינלאומית, שהיא מערכה של ממש, עוד מימיך כפצ"ר ועד ימים אלה כיועץ המשפטי לממשלה, הוא גדול ומשמעותי, ועל כך כולנו חייבים לך תודה גדולה. אני מבקש, בשם ממשלת ישראל, להודות לך, אביחי, על שנים רבות ומסורות של שירות למען מדינת ישראל".

ראש הממשלה החליפי, שר החוץ יאיר לפיד, אמר: "תיזכר כאחד היועצים המשפטיים החשובים בתולדות המדינה. אם שני הצדדים כעסו עליך, כנראה שעשית משהו נכון. היו פעמים שלא הסכמנו, אבל שירתנו יחד בשתי ממשלות ואני יכול להעיד שאביחי היה מופת של ממלכתיות, ענייניות, רוח טובה ומקצוענות חסרת פשרות".

בסוף דברי לפיד, הזכיר מנדלבליט את הפיל שבחדר - נתניהו: "היו כאלה שהציגו מאבקים בשלטון החוק כמאבק בשם המשילות, אבל למעשה - הסתתרו שם אינטרסים אישיים".

שר המשפטים גדעון סער, שיצא לדרך פוליטית חדשה גם כן בגלל כתבי האישום, מסר: "ברגעים היסטוריים היה לד"ר אביחי מנדלבליט תפקיד מכריע בשמירה על שלטון החוק והמשטר הדמוקרטי בישראל. הוא מילא את התפקיד תחת מתקפה גלויה, ארוכה, רצופה וחסרת מעצורים - ועמד על האמת. כאשר ישקע האבק - כך ייזכר. מנעוריו היה מגויס לשירות הציבור וביטחון המדינה".

שר הביטחון בני גנץ, שבימיו כראש הממשלה החליפי בממשלתו עם נתניהו בשנה שעברה נעזר רבות ביועץ המשפטי, אמר: "כמי שמכיר אותך עוד מתקופת עבודתך בפרקליטות הצבאית, אני יודע כמה תרמת לביטחון מדינת ישראל, ולשמירה על הדמוקרטיה. כל זאת לעיתים תחת מתקפות קשות, מולן עמד ביושרה, בממלכתיות ובנאמנות למדינת ישראל ולאזרחיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר