"להסיר חסמים"

נשקל: ביטול חובת הבדיקה טרם החזרה לישראל

האם בקרוב נראה שינויים במתווה הבדיקות של הישראלים החוזרים ארצה? על פי הדיווח, במשרד הבריאות שוקלים לבטל את החובה להיבדק קודם החזרה לישראל; "מבורך" (חדשות)

איציק אברהם | כיכר השבת |
שדה תעופה בקורונה (צילום: שאטרסטוק)

על פי ההנחיות הקיימים היום, כלל המגיעים לישראל (לא כולל מי ששהו בחו"ל פחות מ-72 שעות. א"א), מחויבים להציג בדיקת PCR במהלך ה-72 שעות שלפני החזרה, או בדיקת אנטיגן במהלך ה-24 שעות קודם החזרה.

על פי הפרסום הערב (ראשון) בחדשות 12, במשרד הבריאות שוקלים לבטל את החובה הזו ותישאר החובה לעשות בדיקת קורונה עם הנחיתה בישראל.

הדיון בנושא עלה בפגישה של גורמי המקצוע במשרד הבריאות יחד עם חברות תעופה רבות, שקבלו על כך, שיש מדינות רבות שכבר לא מחייבות לערוך בדיקה פעמיים, ומשכן, גם את הישראלים אין צורך לחייב בשתי בדיקות.

על פי הדיווח, חובת הבדיקה במדינת היעד אם תבוטל, זה יקרה רק לאחר שתחל ירידה בתחלואה - שעל פי הערכת גורמים שונים תקרה בשבועיים הקרובים.

יודגש, כי במידה ומהלך כזה יצא לפועל מדובר בבשורה של ממש עבור ענף התיירות, שכן ישראלים רבים חוששים מהבדיקה בחזור לישראל, שבמידה ותצא חיובית תאלץ אותם להישאר במדינת היעד בבידוד.

מנכ"ל אל על אביגל שורק אמר על כך: "מדינת ישראל, כמו מדינות מערביות אחרות בעולם, קיבלה החלטה לחיות לצד הקורונה. אנו שמחים שלאחר שנתיים בתוך משבר הקורונה משכילה ישראל להסיר חסמים על עולם התעופה. העולם המערבי, כמו גם ארגון הבריאות הבין לאומי מבינים שתעופה איננה גורם שיוצר תחלואה נוספת, והגבלות על תנועה בין מדינות נמצאו ככלי לא אפקטיבי במניעת ההפצה של הנגיף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר