תקלה מיחשובית?

ביקשו להישפט על דוחות קורונה ונדחו; המשטרה התנצלה

שנה וחצי לאחר שהמשטרה חילקה מאות דו"חות בריכוזים חרדיים, בשל הפרת תקנות הקורונה חרדים מתלוננים, כי המשטרה לא מאפשרת להם להישפט • המשטרה: "מדובר בתקלה מיחשובית" (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
בית שמש: שוטרים מתעמתים עם תושבים לפני כשנה (צילום: ארכיון כיכר השבת)

לפני יותר משנה, משטרת ישראל הייתה נוהגת לפשוט על ריכוזים חרדיים ולחלק דו"חות קורונה. מספר חרדים, שרצו להישפט נדחו על ידי המשטרה, שהיום (ראשון) בעקבות פניית 'כיכר השבת', החליטה להתנצל.

הסיפור החל לפני כשנה וחצי, אז המשטרה נהגה לפשוט על בתי כנסת ושטיבלא'ך ולחלק דו"חות קורונה רבים, למי שבעיניהם הפר את תקנות הקורונה של אז - המשטרה חילקה בעיקר דו"חות על אי עטיית מסכות.

חלק מאותם חרדים שקיבלו את הדו"חות, ניסו להגיש פנייה למשטרה, שתאפשר להם להישפט על הדו"ח, אך לטענתם, משטרת ישראל בצעד מכוון מנע מהם לעשות זאת.

על פי טענתם ועל פי התלונה שכתבו לנציב תלונות הציבור באמצעות עורך דינם שמואל הורביץ,המשטרה התייחסה לבקשות להישפט, כמו לבקשות ביטול הדו"ח.

לפני יותר משנה: שוטרים מחלקים דו"חות בזמן קורונה

בכך סורבל ההליך וחייב את אותם אזרחים חרדים להגיש בקשות חוזרות להישפט. כמו כן, המשטרה נהגה לאיים על אותם אזרחים, כי במידה וכן יוגש כתב אישום ותוכח האשמה (המערר על הדוח. ח"ג) - "בית המשפט יטיל עליך, קנס בסכום שלא יפחת מפי שלושה מהסכום הנקוב בה ודעת תשלום הקנס, בנוסף לעונשים אחרים אותם הוא מוסמך להשית וזאת ללא תימוכין בחוק", כך נכתב בהודעה שקיבלו.

במכתה תגובה ששלח הנציב נכתב שמדובר בתלונה מוצדקת, והנציב דרש, את התייחסותו של ראש יחידת הסדר מותנה בחטיבת התביעות של משטרת ישראל סנ"צ עדנה טנא.

לטענת סנ"צ טנא, מבדיקת הטענות אל מול תובעי מוקד הקנסות עלה, כי הם נתקלו במצבים, שבהם, בעת טיפול בפניות שעניינן בקשות להישפט, ותוך כדי כניסה מחשובית לפניות קודמות של הפונה, השתנתה כותרת הבקשה ל'בקשה לביטול', מה שגרם לתובע לסבור כי כעת הוא מטפל בבקשה לביטול. לדברי סנ"צ טנא, מדובר בכשל מחשובי שהועבר לבחינת אנשי אגף התקשוב של משטרת ישראל, וכי התקלה טופלה ואינה קיימת עוד.

מעו"ד שמואל הורביץ ממשרדו של עו"ד נדב גדליהו המיצג אותם נמסר: "שמח שמשטרת ישראל נטלה אחריות ובתקווה שהדבר יועיל לאזרחים אחרים בעתיד".

ממשטרת ישראל נמסר: "התביעה אפשרה לפונים לממש את זכויותיהם. התקלה המחשובית טופלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר