היסטוריה ואקטואליה

קבלה מעשית; כך חוטפים אשה והורגים אויב

שיחה מרתקת ומבהילה במשרדי מכון 'סגולת אמת' בראשות הג"ר חיים פוקס שליט"א, הובילה לחשיפת כתבי יד עתיקים ובהם קבלה מעשית לחטיפת אישה ולהריגת אויבים (היסטורי)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
מתוך כתב היד התימני של קבלה מעשית (צילום: באדיבות מכון סגולת אמת)

נכנסנו לשיחה מרתקת ומבהילה במשרדי מכון 'סגולת אמת' לחקר מיסטיקה יהודית בראשות הג"ר חיים פוקס שליט"א שעוסק בחקר כתבי יד קבליים, קמיעות, סגולות, גורלות וקבלה מעשית.

חוקר הקבלה הסגולות והקמיעות הג"ר חיים פוקס בשיחה עם ישראל שפירא (צילום והפקה: ישראל שפירא)

איך ממיתים אויבים ושונאים שלנו?

ר' חיים פוקס: "תמיד חשבו שקבלה מעשית זה רק לעשות דברים טובים, אך ישנם יוצאים מהכלל. על הצדיק המקובל רבי שלום שבזי מסופר שהרג קצין נכרי שעשה רעות ליהודים, ודרש במפגיע מרבי שלום שבזי שישנה את שמו, כי שמו (סאלם) היה דומה לשל הקצין והקצין סבר שלא יתכן שיהודי יחזיק בשם הקצין.

"ביום ששי אסר הקצין את רבי שלום שבזי בבית האסורים ועל ידי שימוש בשמות הקדושים צייר רבי שלום ציור מיוחד על כותל החדר, והשומרים שראו את הציור ראו בציור את רבי שלום מסתובב בחדר, ובעזרת שמות קדושים נוספים פרץ את המנעול מבלי משים, ויצא בחזרה לביתו ועשה את השבת כדת וכדין. במוצאי שבת ערך הבדלה ובסופה על ידי השבעות ושמות הוציא את נשמתו של הקצין ובאחת הייתה ליהודים הרווחה.

"במכון יש לנו כתב תימני עתיק בו נכתב איך בדיוק לעשות הפעולה שרבי שלום עשה להמית שונא גוי המתחילה במילים: 'קח שעוה ותכתוב עליו שמות ותשליך באש'.

"עוד כתוב בכתב היד: 'לאדם מרוחק... תכתוב על נייר ותקשרנו בידך או ברגליך הימנית בידך ואשר תכתבנו על שמו...'.

מתוך כתב יד קבלה מעשית תימני: "לאדם מרוחק... תכתוב על נייר ותקשרנו בידך או ברגליך הימנית בידך ואשר תכתבנו על שמו..." (באדיבות מכון סגולת אמת לחקר מיסטיקה יהודית בראשות הרב חיים פוקס שליט"א שעוסק בחקר קמיעות וסגולות)

"עוד פעולה הנמצאת בכתב יד התימני; למי שמעוניין לחטוף אשה ממקום למקום (במקרה שגויים חטפו אותה), ואפשר להחזיר אותה בחזרה על ידי קבלה מעשית.

"וכך לשון כתב היד הקבלה מעשית: 'לחטוף אשה ממקום למקום או מבית לבית יקח צפרדע ותולעת המים האדומים הנק' בלשון ערב עלק ומערב דמם זה בזה ואח"כ כותב ממנו ביום ראשון שעה ב' בקלף צבי או השמות ויקרא אב"ג ית"ץ...' ופירושו: אנא בכח גדולת ימינך תתיר צרורה".

מתוך כתב היד התימני של קבלה מעשית: "לחטוף אשה ממקום למקום או מבית לבית יקח צפרדע ותולעת המים האדומים... (באדיבות מכון סגולת אמת לחקר מיסטיקה יהודית בראשות הרב חיים פוקס שליט"א שעוסק בחקר קמיעות וסגולות )
חוקר הקבלה והקמיעות הג"ר חיים פוקס מעניק את ספרו למרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל

"אם רוצים לעשות שנאה בין אנשים כאשר ההלכה מתירה כמובן", אומר הרב פוקס, "בכתב היד אותו אני מחזיק ברשותי, ישנו טקסט מתאים שפועל לעשות זאת.

"לא ברור מי כתב את כתב היד הזה שמתוארך לפני מאה שמונים שנה בערך, ומביא אוסף מכתבי יד קדומים לו מגדולי הקבלה בדורות הקודמים".

האם יש לך ניסיון בלהרוג אדם, או לחטוף אשה ע"פ כתבי הקבלה שאתה מחזיק?

ר' חיים פוקס מחייך: "אמנם אין לי ניסיון בדברים הללו של להרוג מישהו, אך בזמנו הוצאתי מאמר אקדמאי שהתבסס על כתבים עתיקים ומכתביו של המקובל הקדוש רבי יצחק כדורי שכתב איך להרוג אדם גוי שמזיק ליהודים.

"גם כתבתי מאמר על קמיע מיוחדת של המקובל רבי יצחק כדורי, בו נכתב הוראות איך לגרום שנאה בפירוד בין יהודי וגויה ויהודית וגוי. שם רואים ומוכח שהיה מקרה שגוי והגויה נפרדו פירוד מוחלט בעקבות שימוש נכון של הקמיע והפעולה בו כשאר הוא נעשה בדרכים הנכונות והתנאים המאוד מיוחדים ליצירתו.

"חשוב לציין את מה שהבאתי בספרי 'קבלה מעשיות' על התנאים המיוחדים שאדם צריך להיות מצוי בהם בזמן עשיית הקמיע. ושם הוכחנו שהתנאים הללו לעולם לא נכתבו כולם בספרים אלא הועברו מרב לתלמיד כדי שלא כל אחד יוכל לגעת בקודש ואפילו לקלקל לאחרים ובעיקר לעצמו".

חוקר הקבלה והקמיעות הג"ר חיים פוקס מעניק את ספרו לגאון רבי ראובן אלבז שליט"א

בראש השנה ישנם תפילות מפורסמות לגירוש אובים, כגון אכילת הכָּרָתֵי: "יהי רצון... שיכרתו אויביך ושונאיך וכל מבקשי רעתנו"...

"תתפלא לדעת, לא רק בראש השנה. יש סימנים בחנוכה ובט"ו בשבט כנגד אויבים והדברים ידועים. כשעושים את טקס שריפה הפתילות שנשארו מחנוכה, כשמכבים את הפתילות שנשרפות אומרים טקסטים כנגד אויבים, ומבקשים שגם הם יכבו. את הסגולות למיגור אויבים בסעודת פירות ט"ו בשבט חלק מהן פרסמנו בסדרת הספרים למעגל השנה ״לעם סגולה״ על חנוכה וטו בשבט ופורים. שאר הסגולות יפורסמו בספר הבא שלי...

תודה רבה

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר