"טיפשים, כפויי טובה"

העיתון הערבי הפתיע: צריך שלום עם ישראל

עורך העיתון שמתפרסם במדינות המפרץ, מנצל את ביקור הרצוג באמירויות - וכתב טור שקורא לכווית להצטרף גם היא ל'הסכמי אברהם' עם "המדינה המתקדמת ביותר" (עולם ערבי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
העיתון 'ערב טיימס' (צילום: ערב טיימס)

בזמן שבאיחוד האמירויות הערביות מבקר נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג, במפרץ הפרסי נשמעים קולות להצטרף ל'הסכמי אברהם' עם ישראל.

ב'ערב טיימס', עיתון בשפה האנגלית הנפוץ במדינות המפרץ, התפרסם בסוף השבוע טור דעה של העורך הראשי אחמד אל ג'ראלה. בטור קורא אל ג'ראלה לכווית ושכנותיה לנרמל את היחסים עם המדינה היהודית - ותוקף בחריפות את אחיו הפלסטינים.

"די!", כתב העורך. "גב הגמל כבר נשבר מעול הצער, שאנו נושאים בשל כפיות הטובה של הפלסטינים. הם עודדו טרור נגדנו, הוציאו קריאות להרוג אותנו... כל מדינות המפרץ צריכות לנרמל את היחסים עם ישראל, בשל העובדה ששלום עם המדינה הכי מתקדמת הוא הדבר הנכון לעשות. תנו לטיפשים (הפלסטינים, י"נ) להסתדר בעצמם".

דגלי ישראל וכווית (צילום: Shutterstock)

אל ג'ראלה מוסיף ומספר על כל הפעמים שבהן מדינות המפרץ הושיטו סיוע כלכלי ומדיני לפלסטינים, שבתמורה "היו ועודם כפויי טובה" כלשונו.

לדבריו, הפלסטינים לקחו את הצד האיראני הקיצוני ומקללים את מדינות המפרץ שסייעו בהכרה ברשות הפלסטינית. "איזו תועלת מרוויחות מדינות המפרץ מהתמכרות לסכסוך הדו-צדדי הזה?

"שבעים שנה, ורק אנחנו נושאים את כל זה. לכן, הגיע הזמן לשים קץ לכך על ידי תחילת קיצוץ התמיכה שניתנת להם, ולא לסייע בתיווך בכל פעם שאחד מהם זורק טיל לעבר ישראל. במקרים אלו, שהם יבנו מחדש את מה שהם הורסים במעשיהם שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר