אלו כל הסימפטומים של החולים באומיקרון

מחקר שנערך בבריטניה בקרב כארבעה מיליון בני אדם דירג את התסמינים הנפוצים ביותר של זן האומיקרון. הרשימה ארוכה יותר מהזנים הקודמים עם תופעות חדשות (קורונה)

(צילום: שאטרסטוק)

מחקר של הסוכנות לביטחון הבריאות בבריטניה מצא, כי התסמינים השכיחים ביותר של אלו שנדבקו בנגיף הקורונה בזן האומיקרון היו נזלת וכאבי ראש. כפי שכולם כבר שמו לב, בזן זה, תופעת איבוד הטעם והריח הפכה לנדירה ורק 13% מהנדבקים דיווחו על הסימפטום, לעומת שליש מהחולים בדלתא.

הרופאים שחוקרים את הנגיף מסבירים שהאומיקרון מצטבר בעיקר בדרכי הנשימה העליונות, בניגוד לזן הדלתא, שנטה יותר לחדור לריאות מה שהפך אותו למסוכן וקטלני הרבה יותר וזה מה שמסביר לדבריהם את חלק מהסיפמטומים שחווים הנדבקים באומיקרון כגון נזלת וכאבי ראש הקשורים יותר לחלק העליון של דרכי הנשימה.

על פי המחקר שנערך על ידי חוקרים בבריטניה והתבסס על נתונים של למעלה מ-4 מיליון משתתפים שדיווחו על התסמינים שהם חוו באפליקציית ZOE, אלו התסמינים העיקריים של גל האומיקרון. מדובר ב-14 התסמינים המובילים של האומיקרון, כשגם דווח שיעור האנשים שחשו בכל תסמין (בסדר יורד).

נזלת - 73%
כאב ראש - 68%
עייפות - 64%
התעטשות - 60%
כאב גרון - 60%
שיעול מתמשך - 44%
קול צרוד - 36%
צמרמורת - 30%
חום - 29%
סחרחורת - 28%
"ערפול מוח" - 24%
כאבי שרירים - 23%
אובדן ריח - 19%
כאבים בחזה - 19%

אלו התופעות המרכזיות, לצידם היו חולים שדיווחו על תופעות חדשות ומוזרות כהזעת לילה והזעה מרובה, כאבי גב תחתון ושרירים, גירודים באזור העיניים, התעטשיות מרובות, פריחה על הגוף בדמות כתמים קטנים מגרדים או גבשושיות בולטות על העור. תופעות אלו עדיין לא הוכח כי הן קשורות ישירות לנגיף אך בהחלט ייתכן שהאומיקרון הרחיב את רשימת הסימפטומים של החולים בו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר