דרמה בצרפת

16 אנשי צוות בישיבת "בית יוסף" - נעצרו

16 אנשי צוות בישיבת "בית יוסף - נובהרדוק", בבוסייר שליד פריז שבצרפת נעצרו ע"י המשטרה בשל חשדות חמורים; "זו ישיבה שהצילה כמויות של נוער נושר", נטען מנגד (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מבנה הישיבה (צילום מסך: מתוך סרטון תדמית ביוטיוב)

16 אנשי צוות בישיבת "בית יוסף - נובהרדוק", בבוסייר שליד פריז שבצרפת נעצרו אמש (שני) על-ידי המשטרה המקומית בחשד כי שיכנו את התלמידים בתנאים לא ראויים וכן בחשד להתעללות. נכון להבוקר, רוב הצוות עדיין היה במעצר.

בישיבה, לומדים עשרות בחורים, מרביתם מישראל ומארה"ב. הישיבה, הפועלת שנים רבות, משמשת מסגרת תורנית מחנכת לבחורים, חלקם "נוער מתמודד", שלא מצאו את מקומם בישיבות הרגילות.

בחודשים האחרונים צולם סרט על המקום יחד עם מספר בחורים שנשרו מהמוסד וטענו לשיטות אלימות הפועלות במקום, באמצעות נידוי חברתי והשפלות, ניתוק מהעולם ושליטה על התקשורת עם המשפחה.

לפי דיווחי התקשורת המקומית, בחודש יולי האחרון, נער בן 15 מארה"ב, נמלט מהישיבה ופנה לשגרירות ארה"ב כדי לבקש עזרה. הוא טען כי הוא נתון להתעללות ומחוזק בתנאים ירודים.

בעקבות הטענות, פשטה אמש המשטרה הצרפתית בכוחות גדולים על מתחם הישיבה, הנמצא במרחק מאחד הכפרים המקומיים, ועצרה 16 אנשי צוות, בעוד התלמידים, הועברו באוטובוסים למקום אחר.

לורלין פיירפיט, התובעת הציבורית של Meaux, אמרה לתקשורת כי "בישיבה למדו באופן לא מוצהר קטינים רבים, בעלי אזרחות אמריקאית וישראלים ושאינם דוברי צרפתית, בתנאים פוגעניים של כליאה, החרמת דרכונים, התעללות, תנאי חיים ירודים, וללא אפשרות של חזרה למשפחות".

גורמים המעורים בנעשה בישיבה טוענים מנגד כי "מדובר בשטחים ענקיים, שחלקם בכלל לא בשימוש של הישיבה והתיעודים שפורסמו - הם משם, מהמקומות בהם הבחורים כלל לא נמצאים. יש פה כמה שיצאו למאבק בישיבה, ניסו לרתום את מי שיכלו, זה לא מאבק שהתחיל היום".

"זו ישיבה שהצילה כמויות של נוער נושר, הצילה המון בני נוער מכל העולם", מספרים גורמים המכירים את הישיבה, הדוחים את האשמות החמורות שהועלו כלפי הצוות. הם מסבירים כי "מבחינת הרשויות הבעיה היא שהכל לא חוקי ומרבית התלמידים לא מצרפת, אז מבחינתם לסגור את המקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר