"אש חזקה דלקה בחדר"

טרגדיה בי-ם: הילד אליהו שור ז"ל בן ה-11; מפזר חום גרם לשריפה

מחקירה הראשונית של השריפה שגרמה למותו של הילד אליהו שור ז"ל עולה כי כנראה האש פרצה בשל שימוש במפזר חום • "כשלוחמי האש נכנסו לדירה - הילד היה ללא רוח חיים" (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' באדר א' תשפ"ב | 02.02.22
החוקרים בזירת השריפה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הטרגדיה בירושלים: הילד אליהו שור ז"ל, בן ה-11 וחצי, תלמיד ת"ת 'במסילה נעלה' ובנו של הרב אריאל שור שיחי' - הוא הילד שמצא את מותו אמש (שלישי) בשריפה שכילתה את בית המשפחה, ברחוב דניאל בשכונת מוסררה בירושלים. החקירה הראשונית מעלה כי השריפה נגרמה ככל-הנראה משימוש במפזר חום, כך נודע ל'כיכר השבת'.

רשף אדי אהרונוף, ראש מדור דוברות והסברה בכבאות והצלה, סיפר הבוקר לאפי טריגר בגל"צ כי "כשהצוותים נכנסו לדירה, הנער כבר היה ללא רוח חיים. אש חזקה מאוד דלקה בחדר שלו, הם נאבקו בלהבות זמן רב וכשהצליחו לכבות את האש - התוצאות הטרגיות נתגלו לנגד עיניהם".

נפתחה מגבית דחופה - כנסו >>

לדבריו, "החקירה רק החלה ומתנהלת ברגעים אלה. רואים הצטברות של לא מעט מקרים של שימוש לא נכון במוצרים חשמליים לחימום, שיוצר עומס על מערכות החשמל".

המאבק בלהבות וחילוץ גופת הילד (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

השריפה, פרצה בבית המשפחה, בקומה הרביעית של בניין המגורים. במקום שררה המולה רבה, ארבעה צוותים של לוחמי האש פעלו כדי להשתלט על הלהבות.

בשריפה, נפגעו באורח קל ההורים וילדה נוספת, שהגיעה לבית לאחר שפרצה האש ובכך ניצלה בנס. הם פונו לבדיקות לבית החולים 'שערי צדק' מחשש שנפגעו משאיפת עשן. בנוסף, לוחם אש שסבל מקשיי נשימה טופל במקום האירוע.

הוריו של הילד, שוחררו מבית החולים 'שערי צדק' לאחר שקיבלו טיפול רפואי - ומצבם טוב.

גופת הילד המנוח הועברה למכון באבו כביר להמשך בדיקה וזיהוי ונסיבות האירוע נחקרות ע"י המשטרה וחוקרי כבאות.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

משה חמד, מתנדב זק"א, סיפר כי "מדובר בשריפה שפרצה בקומה רביעית בבניין מגורים ככה"נ כתוצאה מקצר חשמלי. כשהגענו למקום הייתה המולה רבה, צוותים רבים של לוחמי האש פעלו בזירה ונלחמו בלהבות, לצערי, מתוך הדירה הבוערת חולץ ילד צעיר כבן 12 ללא סימני חיים עם כוויות קשות, פראמדיק מד"א במקום אישר את מותו. מתנדבי זק"א ירושלים טיפלו בכבוד המת".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אלי במברגר חובש איחוד הצלה מסר: "למרבה הצער צוותי הכיבוי איתרו בדירה אותר בדירה ילד כבן 12 ללא רוח חיים. כמו כן: רופא ופרמדיק מצוות ניידת טיפול נמרץ של איחוד הצלה העניקו סיוע לגבר ואשה במצב קל שסובלים מבעיות נשימה עקב שאיפת עשן".

נפתחה מגבית דחופה - כנסו >>

רמי דוויב חובש נוסף של איחוד הצלה מסר: "מדובר באירוע מצער וכואב - עקב אופי האירוע הגיעו למקום גם צוותי חוסן - היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה לסייע לבני המשפחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר