פתרון למצוקה?

היוזמה שתחסוך לקשישים הרבה כסף בחורף • ריאיון

עופר איובי, יועץ רה"ע ירושלים, מקדם עצומה שמטרתה לכפות על הממשלה לשלם את חשבונות החשמל בימי החורף של קשישים בני 80 ומעלה, הזקוקים לסיוע • צפו (הכלכלית)

רפאל כהן | כיכר השבת |
עופר איובי באולפן 'כיכר' (צילום: ליאור מזרחי, כיכר השבת)

הציבור מתחיל להתעורר ולמחות נגד גל עליות המחירים, ומיזם אחד דורש מהמדינה לטפל בסוגיית התייקרות החשמל בכמעט שישה אחוזים, לפחות עבור הקשישים.

עופר איובי, יועצו הקרוב של ראש עיריית ירושלים משה ליאון, החליט לפתוח בעצומה הקוראת לפתור קשישים בני 80 ומעלה, שמשכורתם פחותה מהשכר הממוצע במשק, מתשלום חשבון החשמל בחודשים נובמבר עד אפריל, חמשת חודשי החורף.

"יש כ-150 אלף קשישים שיצטרכו לסיוע הזה, חצי מהקשישים בימינו, וזה יכול להגיע להוצאה של עד 600 מיליון שקלים בחמשת חודשי החורף. זה סכום זעום עבור מדינת ישראל, שמוציאה הוצאות של מיליארדים - וכל זה כדי שהקשישים הללו לא יצטרכו לבחור בין תרופות, אוכל וחימום", אמר איובי בריאיון ל'תוכנית הכלכלית'.

יועצו הקרוב של ליאון סיפר איך בכלל הגיע למיזם הזה, ואיך הוא מקדם אותו: "לפני שבוע וחצי צלצל אליי חבר ואמר שיש קשיש הקפוא בביתו, וצריך להביא לו רדיאטור ושמיכות. הבית היה קפוא לא רק עבורו, אלא גם עבור אדם צעיר. הדבר הטבעי שעשיתי זה לחבר את הרדיאטור לחשמל, אבל הקשיש ביקש שלא אעשה זאת, כי 'יש חשבון חשמל'. ברגע הזה נפל לי האסימון: לא יעזור אילו מוצרי חשמל נביא, קשישים רבים לא ישלמו את זה. הקשיש מעדיף לעטוף את עצמו במעילים ובשמיכות, ולא לשלם עוד בחשבון החשמל. הגעתי הביתה, ירדו לי דמעות, ולא נרדמתי כל הלילה", סיפר איובי והוסיף: "אם זה היה אבא שלי או אמא שלי, הייתי נותן לאדם הזה לכפור רק מהפחד מחשבון החשמל?".

(צילום: ליאור מזרחי, כיכר השבת)

את המיזם שלו מקדם איובי דרך היענות האזרחים, בעצומה אינטרנטית שפורסמה באתר "זזים בקהילה", הפתוח לכולם: "עד היום חתמו יותר מ-32,000 איש ובלי פרסומות, רק מהבנת הסיטואציה. צריך עוד חתימות כי זה כוח ציבורי שניתן להביא לחברי הכנסת כדי לא ישארו אדישים, ויפעלו לחקיקת החוק הזה. הדבר הזה חוצה מגזרים ופוליטיקה - כל אדם עם לב צריך לתמוך בזה", טען.

איובי פנה לציבור: "מחובתנו לחתום כמה שיותר על העצומה הזו. אל תשכחו שזה יכול להיות אבא שלכם או אתם. אסור להירדם בשמירה. בואו נפעל ונעשה מעשה. כל חותם שותף בזכות גדולה ובמצווה גדולה. מי שישתתף בזה, ישן הרבה יותר טוב בלילה ממה שהוא ישן היום".

לשאלה מדוע עיריית ירושלים, בה הוא משמש בתפקיד בכיר, לא תיטול על עצמה את האחריות בנושא וכמוה יתר הרשויות המקומית, השיב איובי: "זו מלכודת שאסור לנפול אליה, כי רשות מקומית תלויה בתקציב מדי שנה, כמו עמותה. לפעמים היא לא תוכל לעזור. זה דבר שצריך להיות רוחבי, וממשלת ישראל צריכה לקחת אחריות על זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר