"בעיה באמירת אמת"

אוחנה מעיד: 'במשטרה יש תרבות של שקר'

במהלך עדותו של שאר הבט"פ לשעבר אמיר אוחנה בפני הוועדה החוקרת את בריחת האסירים מכלא גלבוע, קרא אוחנה תגר על שב"ס והמשטרה; "מקום אפל וחשוך" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

השר לביטחון הפנים לשעבר אמיר אוחנה העיד הבוקר (חמישי) בפני הועדה לחקר בריחת האסירים מכלא גלבוע בערב ר"ה תשפ"ב. במהלך עדותו תקף את שירות בתי הסוהר ואמר כי "יש בעיה של אמירת אמת בשב"ס".

"אף אמא לא חולמת שהבן שלה יהיה סוהר, זה מקום אפל וחשוך ולא נעים להיות בו, לכן אני לא מתפלא שהטובים לא מגיעים לשב"ס" טען.

כשנשאל למה לקח לו כל כך הרבה זמן (חצי שנה) למנות נציב לשב"ס, השיב אוחנה כי רצה "לפעול במהירות ולא בפזיזות. הייתי עסוק בישיבות ממשלה שנמשכו עד הבוקר על המאבק בקורונה, עם כל זה הצלחתי להגיע למחוזות וליחידות, ולגבש החלטה תוך פרק זמן סביר ביותר, בחצי השנה הזו עשיתי כמיטב יכולתי להגיע להחלטה".

"בתרבות הארגונית בשב"ס יש קושי לומר אמת, ועוד יותר ויותר במשטרה. לא יודע אם זה מתחיל מלמטה עד למעלה וגם לשר מדווחים דיווחי לא אמת. או שהדרגים מלמטה משקרים את הדרגים למעלה ואלה' קונים' את זה ועוברים הלאה. יש פחד גדול מההשלכות. הרבה מאוד קצינים הגיעו לדרגים בכירים כשדרכן לא היתה יוזמה וחתירה למגע אלא לא להסתבך".

גם על המשטרה אמר אוחנה כי "התחושה היא שיש בעיה של אמירת אמת. במשטרה אני יודע לשים את האצבע".

אוחנה התייחס גם לאלימות המשטרה בחתונה בגבעת זאב ואמר כי "החתונה פוזרה בהפעלת כוח, זה נגמר בדם. האירוע הזה הכה גלים מראש הממשלה והלאה. ביקשתי תשובות, רציתי לברר. כינסתי ישיבה, וביקשתי ממ"מ את מצלמות הגוף שהיו על שוטרים. רציתי להפיק לקחים".

אוחנה טען כי מפכ"ל המשטרה סירב לתת לו תיעודי מצלמות גוף מהאירוע; "מוטי כהן (מ"מ המפכ"ל) סירב לתת לי לעיין בתיעוד שעסק בחשד להתנהגות לא ראויה של שוטרים. מה שמותר לקצין זוטר, אסור לשר לביטחון פנים. בעיניי זה שגוי. תשובתו הייתה: 'זה חומר חקירה, לא תקבל. מה שכל שוטר יכול לקבל, שר לא יכול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר