מתיחות רוסיה-אוקראינה

רוסיה נגד ביידן: "צעד הרסני" • זעם באוקראינה על ישראל

בצל החלטת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן להגדיל כוחות של צבא ארה"ב באיזור אירופה, רוסיה מאיימת ואומרת כי ההחלטה האמריקאית היא "צעד הרסני" • לצד זאת, פוטין מתגבר כוחות ליד הגבול (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

במוסקבה תוקפים היום (חמישי) את החלטת ארה"ב לשלוח אלפי חיילים לגרמניה, רומניה ופולין בכדי לתגבר את האיזור במקרה של פלישה רוסית.

סגן שר החוץ הרוסי אמר כי ההחלטה האמריקאית "תגביר את המתח הצבאי ותקטין את מרחב ההכרעות הפוליטיות". עוד אמר כי "הדבר גורם לרשויות האוקראיניות להתחמק ללא עונש".

לצד זאת, בנאט"ו אומרים כי פפוטין מגדיל את כוחות הצבא שלו בסמוך לגבול, במיוחד באיזור בלארוס, ובימים האחרונים הציב באיזור הגבול עשרות אלפי חיילים, נוספים על מאה אלף הלוחמים שכבר נמצאים באיזור הגבול בשבועות האחרונים.

באוקראינה זועמים על ישראל ודברי שר החוץ לפיד בריאיון שהעניק אתמול לרשת זרה. בריאיון אמר לפיד כי הוא מעריך שלא תפרוץ מלחמה בין רוסיה לאוקראינה. שגריר רוסיה בישראל תקף את לפיד בריאיון ל-N12 ואמר כי "זו בושה שמר לפיד אינו מכיר בכך שמתנהלת במרכזה של אירופה מלחמה מזה כ-8 שנים".

"לצערי הרב, השר מאמץ רטוריקה רוסית מתלהבת ומתעלם מהמסרים המטרידים שמשגרות בעלות בריתה החזקות ביותר של ישראל – ארה"ב, בריטניה ומדינות האיחוד האירופאי – אשר מעריכות כולן כי קיימת סבירות גבוהה שרוסיה תפלוש צבאית לאוקראינה בהיקף נרחב בשבועות הקרובים".

עוד אמר כי הוא "שותף לחששות של ישראל שאם תפרוץ מערכה צבאית בהיקף נרחב באירופה – היא בהחלט תישאר להתמודד לבדה עם האיום האיראני".

במשרד החוץ הישראלי החליטו לזמן לשיחת נזיפה את השגריר בעקבות דבריו נגד ישראל והשר לפיד.

כזכור, אתמול נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הורה לאלפי חיילים להגיע לאירופה, בעיקר לאיזור פולין וגרמניה, שם יחכו בכוננות למקרה של פלישה רוסית לאוקראינה.

בבית הלבן מסרו בתדרוך לעיתונאים כי המטרה באה בכדי "להראות כי בכל מהלך נגד ברית נאט"ו יביא אותנו לפעול בכדי להגן על בני בריתנו". עוד נאמר בתדרוך כי שליחת הכוחות באה גם כדי "לשלוח מסר לבני בריתנו ולנשיא רוסיה מר פוטין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר