הפיכה שלטונית?

מדוע המשטרה ריגלה רק אחרי נאשמים בתיקי נתניהו?

לאחר שנחשף שהמשטרה ריגלה אחרי מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר והעד במשפט נתניהו, מתברר לעת עתה, כי המשטרה עשתה שימוש בתוכנה ככל הנראה רק בתיקי נתניהו (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
פילבר לצד נתניהו (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בעוד יומיים הפרקליטות תצטרך להגיש תשובות לפרקליטי נתניהו, בדבר האזנות הסתר לעדי המדינה בתיקי המדינה, כאשר מחר (שני) משפט נתניהו צפוי להתחדש.

על פי הפרסום הערב ב'כאן' ה'אנומליה', התרחשה רק בתיקי נתניהו, ומבחינת הפרקליטות, גם אם היו פעולות לא תקינות במשפט נתניהו, הם לא היוו ראיות במשפט, פרקליטי נתניהו כצפוי יתנגדו ובית המשפט יהיה זה שיכריע.

בשנים האחרונות המשטרה הפעילה תוכנות הריגול בתיקים רבים. אמנם לא ידוע כמה תיקים כבר נבחנו, אך לטענת המשטרה, עד כה רק בתיק 4000 נמצאה חריגה.

למשטרה יש כל מיני הסברים טכניים לכך - איך זה קרה שהשוטרים עברו על החוק. בכיר במשטרה אמר ל'כאן', כי עד עתה לא נמצאו שימושים בתוכנה הזו, אך ייתכן שכבר בקרוב נדע שהמשטרה כן עשתה שימוש בתוכנה בתיקים נוספים.

יצוין, כי בימים אלו מקדם שר המשפטים סער, חוק שיפסול ראיות שהגיעו לידי המשטרה באמצעים לא כשרים - ככל הנראה נתניהו צפוי להשתמש בחוק הזה של יריבו סער.

כפי שדווח, במהלך חקירתו של עד המדינה שלמה פילבר בתיקי נתניהו, נאמר לו במהלך החקירה ע"י החוקר כי יש לו "ידע מלא על החיים שלך ועל ההתנהלות המקצועית שלך". בית המשפט צפוי להחליט עוד השבוע אם לעכב את המשך המשפט, לאחר הגילויים סביב השימוש של המשטרה בתוכנות הרוגלה על גבי טלפונים.

בתמלולים שפורסמו הערב אמש ב'חדשות 12' עולה כי החוקרים הבהירו לעד המדינה שלמה פילבר כי הם משתמשים בכלי מעקב מתקדמים. בהמשך פורסם כי החוקר אמר לפילבר כי "אנחנו בעולם טכנולוגי ודיגיטלי – יש לנו תוכנות שאנחנו דור קדימה לפני ה-NSA". עוד נאמר לו כי "מומו, אני רוצה שתבין – הידע שלי לגבי העולם שלך, לגבי החיים שלך, ההתנהלות המקצועית שלך – הוא מלא".

"תחשוב פעם נוספת על כל אלפית אות שעברה אצלך במכשיר – מול כל אדם, מכל מקום" הזהיר החוקר; "אני רואה מה מחקת, באיזה טיימינג מחקת, אני יכול להבין גם מה הסיבה שמחקת – אני רואה את הכל".

מהרשות לניירות ערך שביצעה את החקירה נמסר בתגובה כי "התמלול המדובר מתייחס לחקירה מיולי 2017 במסגרת תיק בזק. בחקירה לא היה שימוש כלל בהאזנות סתר ומכשירו הנייד של שלמה פילבר נתפס ונעשה בו חיפוש מכוח צו חיפוש רגיל, כפי שנעשה באופן שוטף בחקירות פליליות".

כזכור, בשבוע שעבר דווח ב'חדשות 13'. כי המשטרה חזרה מטענתה הבלתי מתפשרת והודתה כי השתמשה בתוכנת הריגול 'פגסוס', שיצרה חברת NSO הישראלית, גם ב"מקרים חריגים" ולא בהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה, וכעת מתברר כי השימוש היה גם בתיק עם הפרופיל הגבוה ביותר במדינת ישראל, תיק פלילי שהוביל למשבר פוליטי חמור שכמותו טרם נראה במדינתנו.

ע"פ הדיווח, המידע עלה בבדיקה שנעשית בימים אלו במשרד המשפטים בעניין פרשת NSO, והתוכן שנשאב מהטלפון כלל תמונות, מספרי טלפון, היסטוריית התכתבויות, אפליקציות שונות והוצא ללא היתר וללא צו בית משפט.

במשטרה טענו בפני גורמים שונים, בתגובה לגילוי החמור, שהפרשה נמצאת בבדיקה וכי "החומר נשאר רק ביחידה הטכנולוגית ולא עבר הלאה ליחידה החוקרת או לגורמים במשרד המשפטים".

במקביל פורסם ב'חדשות 12' שהצעדים נעשו גם נגד מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, אחד מעדי המדינה הבכירים נגד נתניהו, ושם נשמעת הקלטת שיחה בין שני חוקרים בלהב 433.

לדיווחים הללו יכולה להיות משמעות גדולה על תיקי נתניהו, וייתכן שיצרו עיכוב משמעותי במשפט ראש האופוזיציה, שכעת פרקליטיו ידרשו הערכת מצב מחודשת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר