"מבקשים מידע"

אלרעי פרייס: 'משרד החינוך לא מדווח על הילדים החולים'

משרד החינוך דיווח על מעל 60 אלף ילדים מאומתים לנגיף, אך ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרועי פרייס, טענה כי הם לא מקבלים את הנתונים ולא יכולים לאכוף בידוד (בארץ)

(צילום: דוברות הכנסת)

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרועי פרייס, מתחה הבוקר (שני) ביקורת על משרד החינוך ודרשה בדיון בכנסת ממשרד החינוך את הנתונים על הילדים שחולים.

בדיון ועדת הבריאות בראשות ח"כ עידית סילמן למעקב ועדכון על מתן חיסוני קורונה לילדים, עדכנה מנכ"לית משרד החינןך, דלית שטאובר כי אותרו 60,000 ילדים חולים.

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרועי פרייס, ביקשה בעקבות כך: "מה שיותר מטריד שממשלת ישראל קיבלה החלטה שילד מאומת ולא ביצעו את הבדיקות, הוא הולך לבידוד. אבל אין לנו דרך לעשות זאת כי אין באמת מעקב אחר המתווה.

"גם רק שליש מהילדים נבדקים וגם לא יודעים מי הם החולים. משרד החינוך לא מדווח ואין למשרד הבריאות יכולת לאכוף בידודים על מי שלא נבדקים. אנחנו לא יודעים מי נדרש לבידוד ואנחנו מבקשים לקבל את המידע".

על פי הודעת משרד החינוך הבוקר, אתמול (יום ראשון) התקבלו כ-619,683 הצהרות הורים על תוצאות בדיקות אנטיגן באמצעות פורטל ההורים (כלומר 30.7% מתוך פוטנציאל התלמידים שצריך לבצע את הבדיקות). דיווחים אלה אינם כוללים דיווחים ידניים המתקבלים באמצעות טפסים מודפסים.

מתוך סך ההורים שהצהירו היום על תוצאות הבדיקה, 21,394 הורים דיווחו, כי תוצאת הבדיקה היא חיובית (3.5%). תלמידים אלה מצרפים ל-41,264 תלמידים שנמצאו חיוביים בבדיקה הביתית בימי ראשון ורביעי בשבוע שעבר.

62,658 תלמידים שנבדקו במסגרת המתווה החדש (החל מה-27.1) נמצאו חיוביים בבדיקה הביתית. אילו תלמידים אלו היו מגיעים לבתי הספר ולגני הילדים, כפי שהיה קורה אילולא המתווה החדש - הם היו עלולים לחשוף מאות אלפי תלמידים לנגיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר