לראשונה - אישה בתפקיד

אושר מינוי עו"ד גלי בהרב-מיארה ליועצת המשפטית לממשלה

לאחר שבנט רמז מוקדם יותר על בחירתה לתפקיד, הממשלה אישרה את מינויה של עו"ד גלי בהרב-מיארה לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה; "מינוי חשוב ורגיש ביותר" (חדשות, ארץ)

ישיבת הממשלה, היום (צילום: איתי בית און/ לע"מ, סאונד: ניר שרף/ לע"מ)

הממשלה התכנסה בשעה האחרונה (שני) לישיבה מיוחדת ולאחר מכן הודיעה כי אישרה את מינויה של עו"ד גלי בהרב-מיארה לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה.

בפעם הראשונה בתולדות ישראל נבחרת לתפקיד היועץ המשפטי אישה, בהרב-מיארה, תכהן בתפקיד בשש השנים הבאות והיא תחליף את אביחי מנדלבליט.

לפני יותר משעה, קודם לישיבת הממשלה, ראש הממשלה בנט רמז על כך שהיא תבחר, כשאמר על פרשיית פגסוס, כי היועמ"שית הבאה תטפל בכך. בהרב-מיארה, הייתה המועדפת על שר המשפטים גדעון סער, ויחד עמה הוצגו לחברי הממשלה, גם המועמדים רועי שיינדרוף ואיתי אופיר.

קבפתח הישיבה הציג שר המשפטים סער ת שלושת המועמדים, אך הבהיר כי בהרב-מיארה, היא זאת שמועדפת עליו ועל ראש הממשלה בנט.

בנט אמר בישיבה המיוחדת: "הוועדה הציבורית בראשות נשיא בית המשפט לשעבר גרוניס העלתה לממשלה שלושה שמות על פי בקשת שר המשפטים. שר המשפטים ואני נמליץ לחברי הממשלה לבחור בעו"ד גלי בהרב-מיארה. זה אחד המינויים החשובים והרגישים ביותר בשירות המדינה, ובעיתוי הנוכחי, נוכח השחיקה באמון הציבור במערכות אכיפת החוק, יש כאן הזדמנות חשובה לשמור על מה שצריך לשמור ולתקן את מה שצריך לתקן".

עוד הוסיף בנט: "אנחנו זקוקים למערכת טובה, חזקה ורצינית שהאזרחים נותנים בה אמון. בנוסף, התפקיד היסודי של היועמ"ש לממשלה הוא לסייע לממשלה לממש את המדיניות שלה במסגרת מגבלות החוק. הממשלה כאן בשביל למשול, לתפקד, להביא תועלת לאזרחי המדינה ולקחת את מדינת ישראל קדימה. אני רוצה לציין פה גם, שעם אישור הממשלה לראשונה תהיה במדינת ישראל בעזרת ה׳ יועצת משפטית לממשלה. הממשלה שלנו רואה את כל אזרחי ישראל, נשים וגברים, כמי שיכולים להגיע לכל מקום".

בעניין פרשת פגסוס, אמר ראש הממשלה בנט: "הפרסומים מתארים לכאורה מצב חמור ביותר, בלתי מתקבל במדינה דמוקרטית. כלי הסייבר האלה נועדו להילחם בטרור ובפשיעה חמורה, הם לא נועדו להיות מופעלים כנגד אזרחים. אנחנו נדאג לבדוק את העניין בצורה שקופה, מעמיקה ומהירה מכיוון שלכולנו - לאזרחי מדינת ישראל, לשרי הממשלה ולכל המערכות - מגיעות תשובות".

שר המשפטים הציג את מועמדתה של בהרב-מיארה: עו"ד גלי בהרב- מיארה, סה"כ עבדה למעלה מ-30 שנה בפרקליטות. במשך תשע שנים כיהנה כפרקליטת מחוז ת"א והמרכז (אזרחי), הגדולה בארץ, שמנתה כ-200 עובדים. ייצגה את המדינה ב60% מכלל ההליכים האזרחיים והמנהליים שהתנהלו בערכאות השונות הארץ.

לפני כן הקימה וניהלה את המחלקה לעניינים מנהליים בפמת"א (אזרחי), בשש השנים האחרונות משמשת כיועצת במשרד עו"ד הפרטי תדמור. מגוון הנושאים שבהם טיפלה, היקף ההליכים שבהם ייצגה את המדינה בפני ערכאות הוא אדיר. והיא בעיני ללא ספק המועמדת הטובה, הכשירה והמנוסה מכולם. יש לי איתה היכרות מקצועית (כמו שיש לי עם מועמדים אחרים).

בעניין הבקיאות הפלילית: בקיאות בעניינים מנהליים חשוב לאין שיעור בעיניי מאשר המשפט הפלילי בתפקיד היועמ"ש הכניסה לתוקף של המינוי המוצע צריכה להיות מיידית. כזכור, מיניתי את פרקליט המדינה עו"ד עמית אייסמן למ"מ היועמ"ש לתקופה של חודש או עד למינוי הקבע לתפקיד, לפי המוקדם מבין השניים. כמו שאתם יודעים, יש עניינים דחופים במחייבים טיפול מיידי.

סער הוסיף ואמר: "הימים האלה הם ימים לא פשוטים למערכת אכיפת החוק. צריך במקביל - לתקן ולשמור. לשמור על מערכות שאין למדינה מערכות ספיירים או אלטרנטיביות. הן קריטיות למלחמה בפשיעה. לשמירה על החוק ועל הסדר הציבורי. לביטחון הפנים ועוד. גם בהקשר זה אני חושב שיש עדיפויות למועמד שבא מחוץ למערכת. צריך היום לפתוח דף חדש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר