פייסבוק תיחסם באירופה?

אירופה איימה על צוקרברג, שלא נשאר חייב

מנכ"ל חברת 'מטא-פייסבוק' מארק צוקרברג מאיים כי יחסום את שירותי החברה באיזור אירופה בשל חוק חדש שמקודם ביבשת שימנע ממנו העברת מידע לארה"ב מאירופה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
צוקרברג (צילום: shutterstock)

בדרך לטלטלה טכנולוגית? מנכ"ל חברת 'פייסבוק-מטא' מארק צוקרברג מאיים על מדינות האיחוד האירופי כי יחסום את שירותי החברה באיזור אירופה אם המדינות לא ימצאו דרך לאפשר לחברת מטא להעביר מידע על גולשים מאירופה לארצות הברית. כך פורסם לראשונה ברשת 'CNBC'.

על פי דו"ח שהגישו בחברה לרשות לניירות ערך של ארה"ב נכתב כי החברה "לא תוכל להציע באירופה את כמה מהשירותים המשמעותיים ביותר, כולל פייסבוק ואינסטגרם".

באיחוד האירופאי מסרבים לרדת מהעץ, ואומרים כי יתעקשו כי פייסבוק תהיה מחויבת להשתמש בשרתים בגבולות אירפה בלבד. "המשא ומתן לוקח זמן גם בהתחשב במורכבות הסוגיות שנדונו והצורך למצוא איזון בין פרטיות וביטחון לאומי" אמר בכיר.

אם צוקרברג יחליט להתקפל בפני האיחוד לא תהיה זו ההתקפלות הראשונה שלו. לפני כשנתיים חזר בו מהאיום להסיר את פייסבוק באיזור אוסטרליה, שם חייבו את חברתו לשלם לערוצי תקשורת עבור חדשות שמפורסמות ברשתות החברתיות של חברת מטא.

במטא הגיבו לפרסום ואמרו כי "אין לנו שום רצון ושום תכנון להפסיק את הפעילות שלנו באירופה, אבל המציאות היא שמטא, כמו עסקים, ארגונים ושירותים רבים נוספים, נשענת על העברות מידע ונתונים מהאיחוד האירופי וארצות הברית כדי להפעיל את השירותים הגלובליים שלה. כמו חברות אחרות, צייתנו לחוקים האירופאיים - נצמדנו לסעיפי חוזה סטנדרטיים ונקטנו באמצעי הגנה על נתונים במטרה להמשיך לתפעל את השירותים שלנו ברחבי העולם".

"באופן עקרוני, עסקים זקוקים לחוקים ברורים וגלובליים כדי להגן על הזרמות נתונים טרנס-אטלנטיות; כמו יותר מ-70 חברות נוספות ממגוון רחב של תעשיות, גם אנחנו עוקבים מקרוב אחר ההשפעה הפוטנציאלית על הפעילות שלנו באירופה ככל שהסוגיות הללו מתפתחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר