מאבקי הכוח בבית שמש

בשל חוסר פרגון של 'דגל' ימונה ראש מועצה"ד דתי לאומי?

לאחר שהנציגים החרדים חזרו שוב לקואליציה בבית שמש, מסתמן משבר חדש - והוא על הזהות של יושב ראש המועצה הדתית הבאה • בש"ס מאשימים: 'דגל מחוסר פרגון תוקעת מקלות בגלגלים' (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
המועצה הדתית בבית שמש (צילום: ללא קרדיט)

רק לאחרונה חזרו המפלגות החרדיות בבית שמש לקואליציה של ראש העיר בלוך, אך נדמה כי מתחת לפני השטח, עדיין יש מתחים לא פתורים, כאשר אחד מהם הוא זהותו של יושב ראש המועצה הדתית בעיר.

כפי המסורת הנהוגה ברוב הערים בישראל, ש"ס היא זו שלוקחת לנציגיה את תפקיד יו"ר המועצה הדתית, וכך גם היה עד היום בעיר בית שמש.

בהסכם הקואליציוני הראשוני עם בלוך, הובהר כי התפקיד שייך לש"ס. נכון להיום, אין ראש מועצה דתית פעיל, אלא יש מינוי זמני, של בחור חרדי בשם אלדד גדסי, שמשמש במקביל גם כיושב ראש המועצה הדתית ברחובות.

אלא מאי המינוי הזמיני של גדסי עומד לפוג בעוד כשבועיים - בתאריך 26 לחודש פברואר. בש"ס חוששים ששר הדתות כהנא, שנוהג למנות לתפקידים בכירים רק אלו המשתייכים לציונות הדתית, ימנה גם בעיר בית שמש - שרובה חרדית, מועמד מהציונות הדתית.

כדי למנוע את הניסיון של כהנא, חייבים שמועצת העיר תגיש בהקדם את ההרכב שלה למועצה הדתית לשר הדתות, ברגע שיגישו את ההרכב יהיה בו רוב חרדי מכיוון שהחלוקה היא לפי הסיעות בעיר ויש רוב חרדי בנציגי העירייה.

אך אם חשבנו שכל הסיעות החרדיות יציגו חזית אחידה כדי למנוע מינוי לא חרדי, לפי בכיר מקומי בש"ס בבית שמש, חברי 'דגל התורה', הם אלו שעומדים מאחורי הסירוב לחתום.

אותו בכיר אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "מסיבה שאינה ברורה - אלא רק נובעת מחוסר פרגון, דגל התורה עיכבו לאורך כל הזמן, גם בלהביא את המסמכים הנדרשים של הנציגים שלהם, וגם עכשיו בלכנס ישיבת מועצה זריזה בשביל זה, הם היחידים שלא הסכימו לחתום על הבקשה מבין חברי מועצת העיר החרדים".

המכתב עליו חתמו הנציגים החרדיים, מלבד 'דגל'

"למה הם עושים זאת?", שואל אותו בכיר רטורי ומשיב: "זה רק בגלל הוראות שהם מקבלים מדגל הארצית, ובניגוד לדעת רבני העיר שלהם בעצמם. כידוע שראש העיר עליזה בלוך מצד עצמה תשמח מאוד אם יהיה יו"ר מועצה דתית, דתי לאומי", מסביר אותו גורם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר