'המבדיל' | צפו

האיש שמייצג אותנו בעולם בריאיון מרתק

פעיל זכויות האדם רודי רושמן, המייצג את ישראל בכל רחבי העולם, התיישב לריאיון מרתק בתוכנית המבדיל • בריאיון הוא מספר על היותו ילד שנע ונד בעולם, המעצר בניגריה ועל ויכוחים באוניברסיטאות • צפו (המבדיל)

רודי רושמן לצד זלמן שטוב (צילום: דודי פלוג • מפיק: איציק אוחנה)

השבוע מתארח בתכנית המבדיל' אצל האמן, היוצר והמגיש זלמן שטוב, פעיל זכויות יהודים ברחבי העולם רודי רושמן כדי לספר על המסע מהיותו ילד במדינות שונות בעולם, דרך הוויכוחים באוניברסיטאות בעולם ובמדיה, ועד לסדרה על עשרת השבטים שהוא וחבריו מצלמים כעת באפריקה שגרמה להם להיעצר בניגריה ולשבת עם פעילי 'בוקו חראם' במשך שלשה שבועות.

רושמן שכיום פעיל ברחבי העולם ובמדיה ועשרות אלפי אנשי עוקבים אחר פעילותו גדל כילד שנע ממקום למקום עם הוריו; צרפת, סינגפור, מיאמי וישראל. האנשים השונים שפגש בילדותו חיזקו אצלו את היכולת לנהל פעילות חובקת עולם בצורה שיכולה להתיישב על אוזניים של אחרים.

לדבריו של רושמן, היום פעילים עצמאיים הם אלו שמנהלים דיונים והסברה באוניברסיטאות בעולם, למען ישראל. המציאות בה אנשים צעירים נמצאים יחד בקמפוסים בעולם מצריכה מסע הסברה מדוייק, כיוון שאת הצד הפלסטיני מייצגים אינסוף פעילים. את המסע הלא אמצעי הזה מדינת ישראל לא עושה, ואנשים כמותו יוצאים ומנסים לייצג את מה שקורה פה.

החיבור בין העם היהודי חשוב מאוד לרושמן, ובשלב מסויים תוך כדי מסעות הוא מחליט להתחיל לברר על שבטים באפריקה שנוהגים מנהגי יהדות, ומחליט לנצל את הפלטפורמה שלו, המגיעה למליוני צפיות על מנת להביא את סיפורם של אותם שבטים לאוזניים שלנו. שבט הלמבה למשל, שמשמעותו היא - שבט שהולך תמיד עם מזוודות כבדות, ועוד שבטים רבים באפריקה, שחלקם נרדפים ממש כמו היהודים.

כשהחבורה מגייסת כסף ויוצאת לצלם בניגריה, הם נעצרים יום אחד בידי השב"כ הניגרי, ואחרי נסיעה של 11 שעות הם מושלכים לכלא בו נמצאים יחד איתם טרוריסטים מאחד הארגונים הרצחניים בעולם. רודמן מספר על משחקי מוחות ששיחקו במשך שלשה שבועות על מנת לשרוד. התנאים היו נוראיים, במשך שבוע הם לא אכלו עד ששליח חבד שידע על קיומם עירב את הממשל בישראל ולבסוף הם שוחררו.

הצילומים לסדרה ממשיכים כעת, כשמידי פעם רושמן יוצא להרצות בעולם ולהתרים עוד כסף להמשך הסדרה.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם. את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה. שבוע טוב וחורף בריא.

צפו בריאיון המרתק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר