בגלל תקלה

יש לכם רכב? תקבלו כסף ממשרד התחבורה בטסט הקרוב

משרד התחבורה גבה עשרות מיליוני שקלים בעקבות תקלה בחישוב • כעת על משרד התחבורה להחזיר את הכסף לאזרחים • אגרת הרכב הבאה תוזל ב- 8-9 שקלים (רכב)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

במשרד התחבורה גבו בשנת 2021 עשרות מיליוני שקלים בעקבות תקלה. בשנת 2021 הוזלו אגרות הרכב בשיעור נמוך מהנדרש, וכעת גילו חשבי את הטעות - והוטל על משרד התחבורה להחזיר את הכסף.

אולם אל תמהרו להתלהב, אתם לא הולכים לראות את הכסף. מחירי אגרות הרישוי השנה היו צפויות לעלות בשיעור של 2.7% בעקבות עליית המדד, אולם עליית המחירים תהיה מתונה יותר בשל הטעות של משרד התחבורה בשנה שעברה.

על פי הבדיקה של אגף הכספים במשרד התחבורה, נגבו מאזרחי ישראל 30.4 מיליון שקלים מעבר למתוכנן. בשל האינפלציה השלילית בשנת 2020, במשרד התחבורה היו אמורים להוזיל את האגרות ב-0.7%, בשעה שהם הוזלו ב-0.1 אחוז בלבד, כך שכל אזרח שילם כתשעה שקלים יתירים אותם מחויב משרד התחבורה להחזיר.

במשרד התחבורה צפויים לבקש אישור מוועדת האגרות הבין משרדית להחזיר את הכסף העודף לכלל כלי הרכב באופן שווה, כולל לרכבים החדשים שעולים לכביש בשנה הקרובה.

כך או כך, אזרחי ישראל ימשיכו לשלם סכומי אגרה מהגבוהים בעולם, הכוללים סכום ההולך לתקשורת הציבורית וממומנת בין היתר באמצעות תשלומי אגרת הרכב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר