"ברוח ודם" • צפו

ירי מטורף באוויר וקריאות נקמה פרועות: הלוויית המחבלים

בהלוויתם של חוליית המחבלים שחוסלה מוקדם יותר היום על ידי כוחות הביטחון קראו המלווים קריאות שונות נגד ישראל. בלוויה ירו המלווים כדורים רבים מנשק אוטומטי (צבא וביטחון)

(צילום ערבי)

"ברוח ובדם נפדה אותך שהיד", צעקו מלווי חוליית המחבלים שחוסלה מוקדם יותר היום (שלישי) על ידי כוחות הביטחון. במהלך הלוויה נקראו קריאות הסתה שונות נגד ישראל, ובמהלך הלוויה בוצע ירי רב.

האירוע שקרה באמצע יום בהיר מהווה עליית מדרגה, משך שנים לא בוצע חיסול במהלך היום בגדה המערבית והזעם עולה על גדותיו, ברשתות הערביות קראו לצאת למחות בשעה שמונה בערב בתגובה למה שמכונה "רצח שלושת לוחמי המחתרת".

דובר חמאס, עבד אל-לטיף אל-קאנו, אמר בהודעה לעיתונות: "כל הניסיונות של הכיבוש הציוני להרוג או לחסל את רוח ההתנגדות לא יעבדו, ההתנגדות הפלסטינית תישאר לגיטימית לנוכח הכיבוש הציוני".

"ההמונים הפלסטינים הזועמים שיצאו להלווית הקדושים מפגינים מחדש את עקרונותיהם ואת נכונותם להקריב לנוכח הכיבוש", אמר, "לאחר ההתנקשות הפחדנית, הערים והמחנות של הגדה המערבית חייבים לעבור מהפכה מסיבית ואש תבער מתחת לרגליהם של הציונים הפולשים ועדרי המתנחלים שלהם".

"רצח שלושת לוחמי ההתנגדות בשכם חייב לקבל חשיבות", הוסיף, "יש לעצור באופן מיידי את התיאום הביטחוני (של הרש"פ) עם הכיבוש, ולהרים את ידו האכזרית של הנוער המרדני וההמונים של עמנו".

("עולים בכבוד ובגבורה", מודעה של החמאס)

כזכור, הפעולה בוצעה בידי מסתערבים, לאחר מידע מודיעיני מדויק שנאסף בידי השב"כ, הימ"מ וצה"ל. בתיעודים שצילמו עוברי אורח ערבים, נראה הרכב ובו המחבלים כשהוא מחורר לחלוטין, על פי הדיווחים נורו מעל ל-80 יריות על הרכב.

מידע מודיעיני שהתקבל בצבא העלה כי המחבלים שנהרגו תכננו קיום פיגוע נוסף כבר הערב בשומרון. הלוחמים, שלפי הדיווחים התחפשו לערבים, מנעו זאת בנס. מפקד הימ"מ נצ"מ ח' סיפר: "בשבועות האחרונים היחידה נערכה עם שירות בטחון כללי וצהל על מנת לעצור חוליית מחבלים שמבצעת פיגועי ירי נגד כוחות צה״ל במרחב שומרו.

צפו בוידאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר