על טהרת הקודש

סוער במאה שערים: החיידר השמרני קיבל מימון מהמדינה

חיידר 'על טהרת הקודש' בלב שכונת מאה שערים - שזכה למימון מסאטמר בשל כך, התגלה בחקירה שנערכה כמי שמקבל מימון גם ממשרד החינוך הציוני, והסערה בשכונה פרצה במלוא עוזה (חסידים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ז' באדר א' תשפ"ב | 08.02.22
המחאה נגד החיידר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מאה שערים סוערת: חקירה פרטית שערכו בסאטמר חשפה חיידר שלוקח כספים ממשרד החינוך - למרות שהוא מוגדר כמוסד על טהרת הקודש שלא לוקח כספים מהממשלה הציונית, והמאבק החריף יצא לדרכו.

הכל החל כאשר מספר עסקנים מ'העדה החרדית' גילו שתלמוד תורה שנמצא בלב השכונה, בשוק מאה שערים לוקח תקציבים ממשרד החינוך - תחת שם בדוי.

הדבר עורר סערה גדולה בשורות 'העדה החרדית' ומודעות פורסמו מטעמם בחוצות השכונה, בקריאה להורים להחיש ולמהר להוציא את הילדים מהמוסד החינוכי.

ביום ראשון האחרון זומנו מנהלי המוסד לדיון חירום בבד"צ 'העדה החרדית' כדי לתת את גרסתם, הכיצד זה שנטלו כספים מידי הממשלה הציונית.

בנוסף, מידי יום מתקיימות הפגנות מחוץ לאותו מוסד חינוכי, במחאה על נטיל הכספים. היום (שלישי) הגיעו מאבטחים לשמור על המקום, וכאשר מספר מפגינים ניסו לפרוץ פנימה - המאבטחים התיזו עליהם מטפי כיבוי.

כוחות משטרה שהוזעקו לשכונה לא הגיעו אל התלמוד תורה, השוכן כאמור בתוך השוק, ורק עשו סיבובים בשכונה דבר שעורר מהומות, כצפוי.

גורם ב'העדה החרדית' מסביר ל'כיכר השבת' כי "מדובר בחיידר שבאופן רשמי לא לוקח כסף מהמדינה ומקבל כספים מארגונים של חסידות סאטמר על היותו חיידר על טהרת הקודש, קרי חיידר שלא מקבל תקציבים ממשרד החינוך".

לדבריו, "לאחר חשדות שעלו, סאטמר פתחו בבדיקה וגילו שהחיידר לוקח במרמה כסף ממשרד החינוך - מאחורי הגב של סאטמר, בשל כך הוחלט בהעדה החרדית להוציא קריאה להורים להוציא את ילדיהם מהחיידר וזימנו את המנהל לשימוע, כאשר הוא לא התייחס - הוחלט לצאת במאבק נגדו".

ל'כיכר השבת' נודע כי בשעות האחרונות ישנם דיבורים בין הצדדים, בניסיון להגיע להבנות בנושא אך זה עדיין לא חתום סופי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר