סערת ההאזנות הסתר

היועמ"ש לשעבר תוקף: "לא יודע מי אישר, אני הייתי קפדן"

בצל סערת האזנות המשטרה לאזרחים, היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט תוקף ואומר כי הוא לא היה מאשר "בחיים" להאזין למפגינים מימין ומשמאל ותקף כי "מישהו במשטרה השתולל" (משפט, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
היועמ"ש לשעבר מנדלבליט (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)

סערת האזנות המשטרה לאזרחים: היועץ המשפטי לממשלה היוצא אביחי מנדלבליט, אמר בשיחות סגורות כי לא אישר להאזין לאזרחים, או למנכ"לי משרדי הממשלה שהוצגו בתחקיר, ומטיל את האחריות למעשה על המשטרה.

"מישהו מעלה בדעתו שהייתה פעם חקירה נגדם?", אמר מנדלבליט בהתייחס להאזנות למנכ"לי משרדי הממשלה ובנו של רה"מ לשעבר נתניהו, אבנר.

"מאיפה זה בא בכלל, שחקרו אנשים על הדלפות? כולם באו אליי בטענות שאני לא חוקר הדלפות. במשך שש שנים לא הרשיתי לחקור הדלפות. באו אליי עם קיתונות של טענות וביוב ששפכו עליי על זה שלא הסכמתי לחקור הדלפות לעיתונאים". טען בשיחה שפורסמה על ידי 'ynet'.

עוד טען כי "אין מצב שאני אישרתי מישהו מהשמות האלה שהיו שם אי פעם". בהמשך אמר כי "הייתה חקירה על אמי פלמור? לא הייתה. הייתה חקירה על שי באב"ד? לא הייתה. הייתה חקירה על קרן טרנר? לא הייתה. אני לא יודע לגבי ראשי העיריות, כי זה ברמה של פרקליט מדינה. אני לא יודע מה אישר, מה לא אישר, אין לי מושג. אבל הגיוני שגם שם רק בפשעים חמורים מאשרים האזנה. בכל מקרה, מה שנטען כאן זה שעשו פה חיפוש בטלפונים. זה לא האזנה, זה משהו אחר בכלל".

"אני לא אישרתי הרבה דברים, והייתה ביקורת מאוד קשה עלי. אבל אני לא אישרתי, וכבלתי ידיים, כי הייתי מאוד מאוד קפדן לגבי זכויות הפרט, כולל של יאיר נתניהו ושרה נתניהו. לא הייתי מוכן להיכנס לטלפונים האלה. הייתי מאוד קפדן במקומות האלה, חטפתי ביקורת על זה. אני לא יודע איך הם הגיעו לטלפון של אבנר נתניהו". טען מנדלבליט.

בהמשך אמר כי לא יכול להיות שגם כפופים לו אישרו האזנות כאלו; "לא בטוח שצריך להגיע אליי עם זה, כי אני דרג גבוה מדי. בדרך כלל זה נעצר בפרקליט מדינה. אבל אני אומר בוודאות: פרקליט המדינה לא אישר האזנה לאף אחד מהם. יש סבב גדול מאוד לפני שזה מגיע אליי - סבב בפרקליטות, ומהפרקליטות ליועץ המשפטי לממשלה. חמש דרגות צריכות לעבור על זה כדי שזה יגיע אליי ולקבל אישור שלהם, אחרת זה לא יכול להגיע אליי. זה בחקירה קיימת.

"יועץ משפטי לממשלה לא מתעסק בחקירות, למעט של שרים, חברי כנסת, ראש ממשלה, נשיא ושופטים. אני מסכים שהגיוני שאם הייתה חקירה נגד מנכ"לית משרד המשפטים זה היה מגיע אליי. אבל לא הייתה שום חקירה עליה, מעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר