עומסים כבדים | תיעוד

נגד חוק הגיוס: 'הפלג' יצאו להפגנה סוערת בכביש ארבע

לאחר תקופה ארוכה של שקט, יצאו היום מאות בחורים ואברכים של 'הפלג', למחות כנגד חוק הגיוס • עומסים כבדים בעקבות המחאה • הערב, היארצייט של הגר"ש אוירבך • 4 מפגינים נעצרו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מפגיני הפלג הירושלמי בגהה (צילום: שלום קצנגולד)

עשרות בחורים ואברכים המשתייכים ל'פלג הירושלמי', יצאו היום (רביעי) בשעה 16:00 - השעה העמוסה ביותר - למחאה בכביש גהה וזאת בעקבות ההעברת חוק הגיוס - לפני יותר משבוע. הפגנת 'הפלג' הסתיימה לקראת השעה 18:00, בשירת "עוצו עצה ותופר".

במקום יש יותר ממאה מפגינים - שרובם משתייכים לפלג הקיצוני בתוך הפלג של הגר"צ פרידמן, שחוסמים את כביש ארבע - מתחת לגשר קוקה קולה, לכיוון דרום.

המפגינים יושבים בשורה ואוחזים בידיהם שלטים עליהם נכתב ביון היתר: "חוק גיוס - גזירת שמד"; "נלך לכלא ולא נלך לצבא", ועוד שלטים מסוג זה.

בעקבות המחאה, כביש 4 נחסם לתנועה ובמקום יש עומסי תנועה כבדים מאוד. משטרת ישראל נמצאת במקום, עם אמצעים לפיזור הפגנות.

יצוין, כי הערב, ט' באדר, יחול יום השנה הרביעי לפטירתו של מנהיג ומקים 'הפלג הירושלמי', הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל.

ממשטרת ישראל נמסר: "נחסם לתנועה כביש 4 מחלף אם המושבות לדרום בעקבות מחאה המתקיימת במקום. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכוונים את התנועה".

שעה קלה לאחר תחילת ההפגנה, המשטרה ניסתה לפזר את המפגינים ואף הכריזה על כך בכריזה, המפגינים, ששמעו זאת פתחו בריקודים.

על פי המשטרה, נכון לשעה 17:00, כביש 4 נחסם לתנועה בקטעים הבאים: אלוף שדה לצפון (התנועה מופנית לכביש 471). בר אילן- הירידה לכביש 4 לצפון. אם המושבות לדרום (התנועה מופנית לפתח תקווה). מורשה לדרום (התנועה מופנית לכביש 5).

שעתיים לאחר שההפגנה החלה ולאחר שנגרמו עומסי תנועה כבדים מאוד, מפגיני 'הפלג', קיבלו הוראה לסיים את ההפגנה, המפגינים התפזרו תוך שירת "עוצו עצה ותופר דברו דבר ולא יקום".

סיום ההפגנה (צילום: שמעון ברוך)

כזכור, לפני יותר משבוע, ממשלת בנט-לפיד התגברה על המבוכה שאפפה אותה לפני מספר שבועות והצליחה להעביר בקריאה ראשונה את חוק גיוס בחורי הישיבות, ברוב דחוק של 51 תומכים מול 48 מתנגדים.

החוק, שמציע מתווה חדש לגיוס בחורי ישיבות, כולל העלאת מספר הבחורים הנדרש, ומנגד שחרור בחורים חרדים מעל גיל 21 בשנתיים הראשונות, הוא אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות של יש עתיד, כחול לבן וישראל ביתנו, ואי קידומו במשך זמן רב נבע בשל חילוקי הדעות הקואליציוניים עם רע"מ.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר לאחר ההעברת החוק: "כניסת החרדים לשוק העבודה זה הרווח של כולנו. עד היום, צעירים חרדים, גם כאלה שנטייתם ורצונם אינם ללמוד בישיבה או שאינם מתאימים לכך, נשארים בישיבה רק מכיוון שאין להם ברירה אחרת. כך נוצר מצב בו מאות אלפי חרדים חיים חיי עוני ותלות במדינה במשך שנים. הורדת גיל הפטור משירות צבאי לחרדים לגיל 21 תאפשר לצעירים חרדים לצאת ללמוד מקצוע בגיל הגיוני, לעבוד בעבודה איכותית לאורך חייהם ולפרנס את משפחותיהם בכבוד".

שר הביטחון, בני גנץ, מוביל החוק שלא זכה לביקורת מצד הח"כים החרדים השואפים לשבת איתו בקואליציה ביום מן הימים, בירך: "העברנו כעת במליאה את חוק הגיוס בקריאה ראשונה - צעד ראשון בדרך למתווה השירות הכולל שבכוונתי לקדם, שיענה על הצרכים הביטחוניים והחברתיים של מדינת ישראל עשורים קדימה. נמשיך לפעול למען שמירה על ביטחונה של ישראל וחוסנה".

שר החוץ יאיר לפיד מסר: "חוק השוויון בנטל עבר לא מעט גלגולים, אבל העקרון נשאר זהה: אין דבר כזה זכויות בלי חובות. לכולנו יש אחריות על גורלה של המדינה, על הביטחון הלאומי. היום החוק הזה עבר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. עשר שנים עמדנו בהפגנות ובצמתים והבטחנו שהיום הזה יגיע. הבטחנו שלא נעצור ולא נשקוט ולא ננוח עד שזה יקרה, ואכן לא עצרנו".

"זה לא חוק מושלם, אבל הוא יוביל לזה שיותר חרדים יתגייסו, יותר חרדים יילכו לשירות לאומי, והרבה הרבה יותר חרדים ייצאו לשוק העבודה ויהיו חלק מהכלכלה הישראלית", הוסיף לפיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר