מגיב להסתה

סגן יו"ר הכנסת: החרדים לא אחראים ליוקר המחיה בישראל

ח"כ איתן גינזבורג, סגן יו"ר הכנסת ויו"ר סיעת 'כחול לבן', מגיב להסתה נגד המגזר החרדי ואומר: "לא להאשים אף אוכלוסייה, בטח באופן גורף, הם לא אחראים ליוקר המחיה". צפו בדברים (חדשות, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: דודי פלוג)

סגן יו"ר הכנסת ויו"ר סיעת 'כחול לבן', ח"כ איתן גינזבורג, התארח בואלפן 'כיכר השבת' והתייחס להסתה נגד המגזר החרדי ואומר: "לא להאשים אף אוכלוסייה, בטח באופן גורף, הם לא אחראים ליוקר המחיה". הריאיון המלא, הערב בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

לדבריו: "חשוב שהחברה החרדית, מי שלא לומד – שייצא לעבוד".

בתקופה כזו להסית ולומר שהחרדים הם האשם המרכזי?

"אני לא מאשים אף אוכלוסייה, בטח באופן גורף. יש חשיבות שהאוכלוסייה החרדית, שמי שלא לומד שייצא לעבוד. זה נראה לי חשוב, אפילו מצווה. חוק הגיוס שהעברנו מאפשר לחרדים לצאת לעבוד מגיל 21 במקום 24 וזה חלק מתפיסת העולם שלנו".

צופה בך עכשיו צעיר, אברך, אמא. חרדים. והם רוצים לשמוע בכיר בקואליציה שאומר "אני לא חושב שהחרדים אשמים, אני מגנה את דברי שר האוצר"

"אני לא מאשים את החברה החרדית בכללותה. היא לא אחראית ליוקר המחיה. זה שיש חלק בחברה החרדית שיכול לצאת לעבוד זה יכול לעזור ליוקר המחיה, אבל זה לא הגורם ליוקר המחיה. גם המגזר הערבי אותו דבר. אין ספק".

הזכרת את חוק הגיוס – יש לך שיחות בנושא הזה עם הח"כים החרדים?

"כן".

ומה אתה שומע מהם על החוק הזה?

"החוק הזה לכולם ברור שמטיב עם החברה החרדית".

אתה בשיחות סגורות עם ח"כים חרדים שומע שאומרים לך שהחוק הזה טוב?

"אני אומר את זה כך: גם חברי הכנסת החרדים יודעים שהחוק הזה בסוף מטיב עם החברה החרדית. הם לא יכולים לצאת עם זה החוצה כי יש את עניין לימוד התורה, ואני מכבד את הסיפור הזה – אבל ברור להם שהחוק הזה אולי הכי טוב שהיה להם בשנים האחרונות והוא משרת את החברה החרדית".

שמעת את זה מהח"כים החרדים?

"נדמה לי, ויש לי יסוד סביר לומר את הדברים האלו, שגם הם מבינים את זה".

כאמור, הריאיון המלא, הערב בתוכנית 'סוגרים שבוע'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר