טור דעה

יצא המרצע: נפתלי בנט, תתבייש! // ישי כהן

מופע הסתה אלים, משסה, פופוליסטי ומסית - זה מה שקרה הערב בכיכובם של נפתלי בנט ואיווט ליברמן • הכה ביהודים והצל את הכלכלה - בגרסת בנט • ישי כהן בטור סוער (דעות)

ישי כהן | כיכר השבת |
תתבייש (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

בנאומו הראשון כראש ממשלה, במליאת הכנסת, לפני קצת יותר מחצי שנה, פנה נפתלי בנט לציבור החרדי והתלונן על נציגיו בכנסת שבחרו שלא להצטרף לקואליציה והכריז כי הוא, כן הוא, זה שייצג את החרדים בממשלה. לא פחות. זוכרים?

שבעה חודשים עברו מאז מופע הפיוס של בנט במליאה, והערב, במסיבת העיתונאים - שהפכה למופע הסתה מכוער - מצאנו נפתלי בנט אחר. כמה אחר? נפתלי המפחד מאיווט, נפתלי המחפש לרצות את איווט, נפתלי שכדי לשמור על כסאו מוכן להיות שותף להסתה הקשה כנגד ציבור לומדי התורה הקדושה.

12 פעמים הדגיש נפתלי בנט שהתוכנית הכלכלית שלו נועדה לסייע ל"משפחות העובדות". לאחר מכן, בשלב השאלות, הוא חזר על המסר הזה שוב ושוב. דהיינו: העזרה הכלכלית שמדינת ישראל מציעה לאזרחיה מיועדת רק למי שעובד, אתם החרדים לא חלק מזה. לצד זאת הדגיש בנט כי העובדים הם ה"טובים" שבאזרחי המדינה. המסר ברור: החרדים הם ה"רעים". אין מילים.

מיד לאחר מכן שר האוצר איווט ליברמן חידד למי שאולי לא הבין: רוב החרדים לא עובדים, בגללם תהיה עליה של 16% (!) במס הכנסה על כל האזרחים. בנט מיהר להצטרף 'אנשים צריכים לעבוד'. הם, החרדים, האשמים, לא אנחנו הממשלה הכושלת.

אני בעד יציאה לשוק העבודה, אבל אני נגד הסתה על לומדי התורה הקדושה, עליהם העולם עומד. וכמובן נגד ניסיון לחפש את האשם התורן, ולצערנו תמיד אלו בני הציבור החרדי. הם אשמים בהכל בעיניי המתבונן ליברמן. מי שרוצה לעודד יציאה לשוק העבודה - פועל בשכל ישר ועושה צעדים שיעודדו חרדים לעבוד, לא מסית ומפלג, בשיטה המכוערת של 'הכה ביהודים והצל את הכלכלה'.

ומדהים היה לראות שבתוך מסיבת ההסתה הזו, ראש הממשלה מעז להכריז: "אנחנו לא נגד, אנחנו ממשלת בעד". בעד הסתה, הוא התכוון.

ובכלל, כשמסתכלים על 'סל ההטבות' של הממשלה, מבינים שאין באמת בשורה במסיבת העיתונאים. אבל בנט וליברמן העניקו 'פרס תנחומים' לאזרחי המדינה, אתם תסבלו, אבל החרדים ייסבלו הרבה יותר.

הערב עם ישראל צפה במופע של פופוליזם ואחיזת העיניים. בנט חבר למאמצי ליברמן לשסות ציבורים אלו באלו. אפילו יאיר לפיד של 2013 לא היה מעז לעשות זאת. יותר נכון: הוא היה מתבייש לעשות את זה.

ואסיים בציטוט ששמעתי הערב מאחד מראשי הסיעות החרדיות: "אם הייתה לי מחשבה שבנט ירוץ עם לפיד או סער, הערב אפשר להבין שהוא ישוריין אצל ליברמן ב'ישראל ביתנו'".

נפתלי בנט, תתבייש!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר