בעקבות הדחת יעקב ברדוגו

ראשי גוש הימין הודיעו: נחרים את גלי צה"ל; ברדוגו הגיב: "אות קלון"

אחרי ההודעה של גל"צ על הדחתו של השדרן הבכיר יעקב ברדוגו, 'הליכוד' פרסמו הודעה בשם יו"ר מפלגות גוש הימין לפיו יחרימו את שידורי גל"צ "קוראים לסגור את גל"צ" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

סערת הדחת השדרן הבכיר: שעות אחרי הודעת תחנת הרדיו הצבאית 'גלי צה"ל' לפיה השדרן יעקב ברדוגו יחדל מלשדר בתחנה ברצועת הערב, בליכוד הודיעו בשם ראשי מפלגות גוש הימין כי יחרימו את שידורי התחנה.

"לאחר הדחתו השערורייתית של יעקב ברדוגו מגל״צ, ראשי מפלגות המחנה הלאומי החליטו להשעות את הראיונות בגלי צה״ל עד להודעה חדשה והם קוראים לכל מי שדוגל בחופש הביטוי לעשות זאת." נמסר בהודעה.

עוד אמרו כי הם "קוראים לסגירת גלי צה״ל לאלתר."

כזכור, בגלי צה"ל הודיעו מוקדם יותר היום (חמישי) על הפסקת תכניתו של השדרן הבכיר יעקב ברדוגו תוך הבטחה לשלבו ברצועות שונות בתחנה.

בגל"צ נימקו את החלטתם במדיניות שנועדה "לייצר הפרדה ברורה בין חדשות לפובליציסטיקה", כשבכך הם רומזים לדעותיו של ברדוגו שמזוהות בצורה מובהקת עם חוגי הימין ועם תפיסותיו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

השדרן יעקב ברדוגו הגיב לפרשה בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "החלטת ר' הממשלה בנט, שר החוץ לפיד ושר הביטחון גנץ להשתיק את קולי בתחנת גלי צה"ל בנימוק שיש ודאות קרובה לסיכון שלום הציבור משידוריי בתחנה הצבאית, היא אות קלון לחופש הביטוי שהוא כאמור זכות יסוד."

עוד כתב: ""ואף על פי כן נוע תנוע!" אני מודה למאות אלפי הישראלים שהיטו אוזנם להקשיב לדבריי לאורך השנים הרבות בהן שידרתי מידי יום ביומו. חשיבותו של חופש הביטוי במדינה דמוקרטית בכלל ובשידור הציבורי בפרט היו נר לרגליי, ללא הבחנה פוליטית, דתית, וכד'."

""קול העם", פסק דין משנת 1953, הראשון שבו נבחנו בישראל גבולותיו של חופש הביטוי, קבע כי חופש הביטוי מהווה זכות יסוד שהיא חלק בלתי נפרד מהדמוקרטיה תוך ביטול צו הסגירה לעיתון ׳קול העם׳"

את דבריו סיים וכתב כי ""במדינה דמוקרטית– "רצון העם" – רואים את "המושלים" כמורשים וכנציגים של העם שבחרם,אשר על כן רשאי איש התקשורת בכל עת להעביר מעשיהם המדיניים תחת שבטו, אם כדי לגרום לתיקונם של מעשים אלה ולעשיית סידורים חדשים במדינה,ואם כדי להביא לפיטורם המידי של״המושלים" או להחלפתם בבוא מועד הבחירות".

יו"ר ש"ס אריה דרעי כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "יחד עם חבריי לגוש הימין, קיבלנו החלטה חד משמעית, לאחר הדחתו השערורייתית של יעקב ברדוגו, לא נתראיין בגל״צ עד להודעה חדשה. חופש הביטוי היא נחלתו של כלל הציבור, ולא רק של צד אחד".

יו"ר הכנסת לשעבר חבר הכנסת יולי אדלשטיין אמר כי "‏תקשורת (וכל גוף אחר) שמתקיימת מכספי ציבור, צריכה לייצג את כל הציבור. נקודה."

בעז טופורובסקי, מ"מ יו"ר הקואליציה כתב כי מדובר ב"בלוק החרמות. מחרימים את היועמ״ש. מחרימים את מערכת המשפט. מחרימים את המשטרה. מחרימים את הממשלה ואת ועדות הכנסת. ועכשיו, מחרימים תחנת רדיו. זה בלוק של אנשים שכל מה שהם לא שולטים בו, מוחרם ולא לגיטימי. מי שלא מתיישר עם הקו שלהם מוגלה והופך לעוכר ובוגד. בלוק, שמחרים את ישראל."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר