המתיחות באוקראינה

חשש כבד: ביידן קורא לכל האמריקאים לעזוב את אוקראינה

הנשיא האמריקני הבהיר את חששותיו מהתלקחות מהירה בין רוסיה ואוקראינה וקרא לכל האזרחים האמריקאים לעזוב את המדינה כשהוא מצהיר שארה"ב לא תחלץ אותם באמצעות צבאה (בעולם)

(צילום: הבית הלבן)

האם ארה"ב השלימה עם פלישה רוסית לאוקראינה? נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הזהיר הלילה (שישי) בראיון ל-NBC, כי "המצב עלול להידרדר במהירות" באוקראינה וקרא לכל האמריקנים שנמצאים שם לעזוב מיד. ביידן גם הבהיר כי הוא אינו מתכוון לשלוח כוחות צבאיים לחלץ אזרחים אמריקאים שירצו להימלט במידה ורוסיה תפלוש למדינה. בכך למעשה הבהיר ביידן כי ההחלטה מצויה בידי הרוסים מבלי לחשוש ממלחמה מול ארה"ב.

"אם אמריקנים ורוסים יתחילו לירות אחד על השני - תפרוץ מלחמת עולם", אמר ביידן. "זה לא שיש לנו עסק עם ארגון טרור. יש לנו עסק עם אחד הצבאות הגדולים בעולם. זה מצב שונה מאוד, ודברים יכולים להידרדר במהירות". ביידן הוסיף והצהיר כי גם אם פוטין "מספיק טיפש" לפלוש לאוקראינה הוא "מספיק חכם כדי לא לפגוע באזרחים אמריקנים".

על פי ההערכות המודיעיניות רוסיה יכולה לכבוש את אוקראינה תוך 48 שעות בלבד

במקביל, מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה הלילה אזהרה לאזרחי ארה"ב בה קראה שלא לנסוע לאוקראינה בגלל החשש מתקיפה רוסית והן בשל מצב הקורונה במדינה וקראה לאזרחי ארה"ב לעזוב את המדינה באופן מידי.

כזכור, הרוסים מאיימים בפלישה לאוקראינה והם מרכזים כ-140 אלף חיילים בסמוך לגבולות המדינה. לטענת רוסיה האוקראינים תוקפים במזרח אוקראינה בדלנים פרו רוסיים וזו הסיבה לרצונם לפלוש ולהגן עליהם. על פי הערכות המומחים הסיבה האמתית היא מאזן הכוחות באירופה וטענת מוסקבה שנאט"ו עושה שימוש באוקראינה כדי לפגוע בביטחונה.

כרגע המגעים הדיפלומטיים למנוע את המלחמה עלו על שרטון והמערב מאיים בסנקציות כלכליות חריפות על הרוסים במידה ויפלשו לאוקראינה.

אמש דווח בגרמניה, כי יאכטת פאר ענקית שעגנה לצורך תיקונים בנמל המבורג, ושעל פי דיווחים שייכת לפוטין, הפליגה בפתאומיות על רקע החשש כי מעצמות המערב יטילו סנקציות על רכוש רוסי במקרה של פלישה לאוקראינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר