התוכנית הכלכלית | צפו

הגזירות של איווט; עד מתי נתקע בפקק? והשקל ששווה הון

למי התוכנית הכלכלית של בנט ואיווט עוזרת? • מי אשם במצב הכלכלי? • כמה כסף סנו ואסם הפסידו מהחרם? • מנכ"ל משרד השיכון בריאיון על הדיור • ועד מתי נתקע בפקקים? • צפו בתוכנית (כלכלית)

רפאל כהן ומשה מנס | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת; תמונה ראשית: פלאש 90)

'התוכנית הכלכלית' של 'כיכר השבת', בהגשת רפאל כהן ומשה מנס על כל הנושאים הכלכליים הבוערים שעל סדר היום וכל מה שחשוב לנו לדעת - לצד הפינות הפופולריות הקבועות.

כותרות הכלכלה

- התוכנית הכלכלית של בנט וליברמן, למי היא עוזרת, מה הטענות העיקריות נגדה והאם היא באמת תועיל בדרך לשינוי יוקר המחיה?

- סנו שהעלתה מחירים ואסם שהצהירה שתעלה ולבסוף חזרה בה - הפסידו סכומי עתק כתוצאה מחרם צרכני; בכמה כסף מדובר והאם המחאה נמשכת?

- עודף של 18 מיליארד שקל בתקציב המדינה לחודש ינואר, עבור מה ישמש הכסף והאם מלחמה בין רוסיה לאוקראינה תפגע בכלכלת ישראל.

עובר ושב

שלומי מלוביצקי יצא לבדוק את נושא הפקקים בירושלים ובכלל, הוא משמיע את זעקת התקועים בפקקים והאם רואים את היעד בדרך אל הרכבת הקלה?

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לכתבה: "הפקקים בירושלים הם תוצאה לא נעימה של תנופת בניה חסרת תקדים".

"בשנים האחרונות, מקדמת העירייה פרויקטים של תשתיות בהיקפים חסרי תקדים, זאת במטרה לעמוד בקצב גידול האוכלוסייה ולהפוך את העיר למודרנית ומתקדמת, שמספקת את צורכי התנועה של תושביה".

"הפקקים נגרמים בין היתר בשל עבודות הפיתוח של הרכבת הקלה, שיחברו את שכונות העיר ויקצרו את הדרך מנקודה לנקודה באופן משמעותי, כמו גם בשל עבודות פיתוח התשתיות, בכבישים, בצמתים השונים ובמחלפים".

"ירושלים תהפוך בסיום התהליך לאחת הערים המתקדמות ביותר בעולם מבחינה תחבורתית, ומטבע הדברים הדרך לשם כרוכה בפקקים".

"אנו עושים הכל כדי לצמצם את היקף הפקקים ומבטיחים לתושבים כי ירושלים תהיה הראשונה לצאת מהפקקים, ותהפוך לסמל ודוגמה להתנהלות תחבורתית המשרתת את האזרח והופכת את חייו לקלים הרבה יותר".

פינת הצרחנות

משה מנס מביא בפינת הצרחנות את סיפורו של השקל אותו צריכים לשלם הנוסעים בתחנה המרכזית בירושלים; האם זה חוקי, האם זה אנושי ובכמה כסף השקל הזה מסתכם?

הריאיון השבועי

רפאל כהן בשיחה מעמיקה עם אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד השיכון בסוגיית עלית מחירי הדיור, האם יש תקווה לאלו המעוניינים לרכוש דירה או שמא המחירים ימשיכו ויעלו.

יש לי מושג

לרגל הגזירות והאמירות הקשות של שר המיסים אביגדור ליברמן, פינה קצרצרה עם הכלכלן, יועץ המשכנתאות ומי שהיה בעבר מנהל בנק מר שחר וולף שיתן לנו את התשובה, מי אשם ומה צריך לעשות.

  • לרעיונות, ראיונות, וכל מה שאפשר לצרוח עליו בפינת הצרחנות, מוזמנים לכתוב לנו: moshe@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר