ברובע היהודי

הוארך מעצרו של ערבי שתקף נערים יהודים

המשטרה עצרה את מהדי חאמד בחשד לתקיפת ילדים יהודים ברובע היהודי בבירה ממניע גזעני ואיום בסכין ומעצרו הוארך; גם מעצרו של ערבי שתקף חרדי בשייח ג'ארח - הוארך (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המשטרה עצרה אמש (ראשון) את מהדי חאמד ממזרח ירושלים בחשד לתקיפת ילדים יהודים ברובע היהודי בבירה ממניע גזעני ואיום בסכין. בית המשפט האריך את מעצרו עד יום רביעי הקרוב.

הבוקר, הובא חאמד לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים ונציגת המשטרה ביקשה את הארכת מעצרו בארבעה ימים. לדבריה, הוא "חשוד בתקיפת ילדים יהודים ברובע היהודי. על פי החשד, המתלונן אף איים עליהם בסכין". היא הציגה בפני ביהמ"ש תמונה של הסכין שנתפסה.

"האירוע חמור ואני אומרת זאת בגלוי בגלל הסכין", הוסיפה נציגת המשטרה. "אם המשיב הוציא סכין, גם אם תקפו אותו לפני או לא – האירוע יכל להידרדר למצב חמור. מכאן המסוכנות שלו ולכן אנו מבקשים שהוא ישאר עצור. יש פעולות חקירה ספציפיות ויש חשש לשיבוש. אנו לא מקלים ראש, אנו נבדוק גם את הטענות שלו. אם תקפו אותו – נבדוק זאת".

בא כוח המשיב עו"ד רמי עותמאן אמר בדיון כי "היד קלה על ההדק. המשטרה קודם אומרת שהיא תעצור אותו ואז תחקור. הוא מסוכן, הוא יישאר במעצר בינתיים, בינתיים אין לנו תלונה, מתלוננים ותעודות רפואיות – אין כלום בינתיים. זו השיטה. לא ייתכן שחברתי אומרת לביהמ"ש שאנחנו עוצרים אותו היום בגלל הסכין והסכין לא נמצאת על הגוף שלו, הסכין נמצאה בתוך כלי עבודה, דחפור אולי, שהוא לא עובד עליו, זה לא שלו בכלל, אלא הוא עובד בתעלה".

לדבריו, "זה בחור צעיר, יליד 2002 ,ללא עבר פלילי, בן אדם שלא הלך ברחוב להסתובב, לחפש בעיות או לחפש יהודים לתקוף אותם. הוא עבד בעבודה שלו".

"לעניין הרקע הגזעני, אין שום קשר", הוא הוסיף. "גם אם נערים היו זורקים עליו אבנים בתוך התעלה שהוא עובד, הוא היה הולך ומנסה להתגונן על עצמו, לדחוף אותם ולהרחיק אותם ממקום העבודה. זו לא הפעם הראשונה והוא 4 פעמים אמר לשוטרים שהם זורקים עליו אבנים והשוטרים לא עשו דבר".

השופט אלעד לנג ציין כי "ככל שאכן התנהגותו של המשיב לא נבעה ממניע גזעני, יש בכך כדי להפחית את המסוכנות הנשקפת ממנו, ואולם מסוכנות זו מתקיימת גם אם מעשיו נעשו שלא על רקע גזעני", והורה על הארכת מעצרו עד יום רביעי.

בתוך כך, בית משפט השלום בבירה האריך בשלושה ימים את מעצרו של ערבי תושב שייח ג'ארח החשוד כי במהלך ההתפרעויות בשכונה הכה בחור חרדי בראשו, עם מקל עץ, ופצע אותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר