נגד עולים חדשים

נחשף: כך עבדה שיטת הפעולה בעוקץ כרטיסי האשראי

בתום חקירה סמויה, נעצרו היום ארבעה חשודים, שפעלו בקרב עולים חדשים, וגנבו מהם בעוקץ מתוחכם מאות אלפי שקלים, תוך שהם מתחזים לשוטרים ולפקידי בנק | צפו (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
חלק מהשלל שנתפס (צילום: דוברות המשטרה)

בתום חקירה סמויה שהתנהלה תחת צו איסור פרסום, משטרת ישראל עצרה היום (שני) לחקירה ארבעה חשודים בעוקץ מתוחכם של מאות אזרחים יוצאי חבר העמים מרחבי הארץ.

הפרשייה שהתנהלה כאמור תחת צו איסור פרסום, כונתה בשם "עקיצה בהפקדה", והיא החלה לאחר שבמהלך החודשים האחרונים, זיהו חוקרי המשטרה במרחב לכיש, עלייה בעבירות הונאה וקבלת דבר במרמה שמבוצעות בעיקר נגד קהילות יוצאי ברית המועצות, מהם נלקחו בעורמה על פי החשד, עשרות ומאות אלפי שקלים בדפוס פעולה דומה ומתוחכם.

עד כה הצטברו במשטרה מעל 100 תלונות, ובמשטרה חושדים כי ישנם מאות נעקצים נוספים שטרם הבינו כי נעקצו, או שטרם הגישו תלונה.

רפ"ק ענתי דמרי, אגף החקירות והמודיעין של מרחב לכיש

על פי החקירה עלה, כי כך עבדה השיטה: תחילה, הקורבן מקבל שיחת טלפון ובה עבריין המתחזה לעובד בנק או חברת אשראי, ומזהיר את הקורבן, מפני ניסיון לפרוץ לחשבונו האישי. לאחר השיחה הראשונית לכאורה מחברת האשראי/ בנק, יוצר קשר עם הקורבן אדם המתחזה לאיש חוק או שוטר, הדורש ממנו את פרטיו המזהים כולל פרטי גישה לחשבון הבנק באמצעות אפליקציה, וזאת בתירוץ של לבלום את ניסיון הפריצה לחשבונו, ומוקמת הלוואה בשמו. במקרים אחרים, נאמר לקורבן שכרטיס האשראי שלו בוטל והוא נדרש להפקיד כסף לחשבון 'האשראי החדש' שנופק לו ע"י חברת האשראי.

לאחר שהקורבן נפל בפח, הוא נדרש למשוך במזומן את כספי ההלוואה שהופקדו בחשבונו, ולהעבירם לידיו של אדם שמגיע לפגוש בו. או להפקיד כסף לחשבון האשראי החדש שנפתח לו כחלופה לאשראי שבוטל - ההוראה הייתה להעביר את הכסף באמצעות עמדות של ציינג'ים או של 'מזומן בזמן' הפרוסות במקומות שונים בארץ.

הנוכלים לכאורה עבדו בתחכום רב והשיחות המתחזות התקבלו ממספרי טלפון הנחזים להיות של חברת האשראי/הבנק/תחנת המשטרה.

תעודת שוטר מזויפת ששימשה את החשודים

כאמור, הבוקר עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטו כוחות המשטרה של מרחב לכיש, בהם יס"מ לוחמי מג"ב ויחידות מחוזיות על בתיהם של החשודים (30-40, בת ים, ראשל"צ, חולון), שם נתפסו ממצאים בהם עשרות כרטיסי אשראי, 3 רכבים, משאית, קטנוע, עשרות אלפי שקלים במזומן ואקדח "אייר סופט".

מהמשטרה נמסר בנוגע לממצאים: "אזרחים יקרים, אם אין בידיכם אינדיקציות המעידות על כך שאכן חשבון הבנק האישי שלכם נפרץ - יש להניח שמדובר בהונאה וליצור קשר באופן אישי עם הבנק חברת האשראי עפ"י המספרים המפורסמים באתרים הרשמיים בלבד, ובכל מקרה, לא להעביר פרטים אישיים לרבות קוד סודי ופרטי גישה לאפליקציית הבנק לאף אדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר