"על פי תהום"

תמונות לווין מעידות: רוסיה מתקדמת לתקיפה

ארה"ב החליטה להעביר את השגרירות מקייב למערב המדינה מחשש למלחמה בין רוסיה לאוקראינה. ר"מ בריטניה ג'ונסון טען: "אנחנו על פי תהום"; בגרמניה שלחו מסר לרוסיה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ג באדר א' תשפ"ב | 14.02.22
(צילום: shutterstock, צבא רוסיה)

בצל הלחץ מפני מלחמה בין רוסיה-לאוקראינה, הממשל בוושינגטון הורה על העברת השגרירות האמריקאית מקייב למערב, מחשש לכיבושה בידי פוטין.

בתוך כך, על פי צילומי לווין, נראה כי הכוחות הרוסיים מתקדמים לקראת עמדת פלישה לאוקראינה. ב'כיכר השבת' נעדכן בכל ההתפתחויות.

בתוך כך, על פי דיווחים בכלי תקשורת בארצות הברית, רוסיה העבירה טילים עם טווח ארוך לשטחה של בלארוס, טליים שיוכלו להגיע למרחקים עמוקים יותר בתוך אוקראינה.

בתום שיחה בת 40 דקות בין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לבין ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון, הוציאו שני ראשי הממשלה הודעה כי "הערוץ הדיפלומטי עדיין פתוח". עם זאת השניים אמרו כי "היממה הקרובה תהיה קריטית".

נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי טען כי מהדיווחים שמגיעים לידו, רוסיה תתקוף ביום רביעי הקרוב. אלא שלאחר כלי תקשורת ברחבי העולם דיווחו על כך, זלנסקי טען כי הוא התלוצץ.

אחת ולתמיד - על מה ולמה העימות בין רוסיה לאקראינה (עריכה: דודי פלוג)

לצד המגעים הדיפלומטיים בניסיון להביא לרגיעה בין רוסיה לאוקראינה ומתוך רצון למנוע עימות צבאי בין המדינות, מוקדם יותר קנצלר גרמניה אולף שולץ הגיע לביקור רשמי בקייב בירת אוקראינה.

במהלך ביקורו כתב שולץ בחשבון הטוויטר שלו כי "מבחינת גרמניה, הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה אינן ניתנות למשא ומתן." בהמשך איים ואמר כי "אם רוסיה תפר את השלמות הטריטוריאלית, אנחנו ושותפינו נדע מה לעשות".

שולץ, זמן קצר לאחר הנחיתה באוקראינה (דוברות)

דבריו של שולץ באים ברקע ביקורת כבדה נגדו ונגד מדינתו בטענה לתגובה מורככת מול רוסיה, זאת בשל המחיר הכלכלי שגרמניה עשויה לשלם במקרה של מלחמה.

מוקדם יותר היום (שני) טען שגריר אוקראינה בבריטניה כי במסגרת המשא ומתן אוקראינה תסכים לוותר על חברות בברית נאט"ו. אולם כעבור זמן קצר בקייב הבהירו כי האפשרות לכניסה לבית מדינות נאט"ו הוא קו אדום ולא יסכימו לוותר עליו במסגרת משא ומתן מול רוסיה.

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב טען מוקדם יותר כי לדעתו האפשרויות למשא ומתן מול אוקראינה "עדיין רחוקות מלהיות ממוצות".

בהמשך הערב כתב ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון כי "תיתכן פלישה כבר ב-48 השעות הקרובות". מאוחר יותר כתב כי "אנחנו על פי תהום. עדיין יש זמן לנשיא פוטין לסגת לאחור".

"אנחנו קוראים לכולם לעסוק בדיאלוג, ואני קורא לממשלת רוסיה להימנע ממה שיכול להיות טעות הרת גורל עבורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר