הוגשה בקשה לדיון בכנסת

בבני ברק טוענים: אכיפה בררנית נגד חרדים

ימים ספורים אחרי המקרה בו הוכה קשות חרדי בב"ב על רקע דו"ח אי-עטיית מסיכה, תושבים בעיר מלינים על אכיפה בררנית נגדם, ובשונה מהחלטת ועדת החוקה בימי יעקב אשר (חרדים)

רפאל כהן | כיכר השבת |
המעצר האלים בבני ברק, שבוע שעבר (צילום: 27 א')

אחרי התיעוד הקשה בו נראה חרדי מבני ברק מוכה על רקע אי עטיית מסיכה, פנו אזרחים לוועדת החוקה בבקשה לדון בעניין האכיפה.

בממשלה הקודמת, בימים שוועדת החוקה הייתה בידי ח"כ יעקב אשר, לשוטרים ניתנה הנחיה לפני שקונסים - להפעיל שיקול דעת באשר לשאלה אם לתת קנס, ולבקש מהאזרח לעטות מסיכה לפני שקונסים. אלא שלפי התלונה, שהגיעה לידי 'כיכר השבת', בבני ברק ישנם עשרות מקרים של שוטרים שקונסים בלי לשאול, בניגוד להנחיות.

בפנייה לוועדה נכתב כי השוטר שתועד מכה באכזריות חרדי מבוגר קנסות רבים על תושבים חרדים בבני ברק שלא לצורך ונגד ההנחיות הבסיסיות שקיימות כעת המבקשות שיקול דעת, וכי יש להדיחו מתפקידו מיד. במקרה אחר שציין הפונה, במכתב שנשלח לכלל חברי הוועדה ובראשם היו"ר גלעד קריב, בחור נקנס על אי-עטית מסיכה על אף שהיא הייתה על פניו, רק לא בצורה המסודרת הנדרשת, ושלא ניתנה אפילו הזדמנות לתקן.

בשל הטענות הללו, דורש האזרח בפנייתו לוועדה לבטל את כל הדו"חות שניתנו ע"י אותו השוטר עד להוכחה כי ניתנו בצדק, בהתאם לחוק, ובנוסף: חידוד הנהלים מחדש לשוטרים, שיידעו שאין צורך להטיל קנס מייד.

נדגיש כי אין חובה על יו"ר ועדה לכנס דיון בנושא מסוים רק לבקשת אזרח, ויש חלק בתפקיד ועדה בכנסת הדוגל במעקב אחר החלטות ועדה קודמות, אך ספק אם יו"ר הוועדה קריב אכן ייענה לפנייה. ח"כ יעקב אשר, שכיום מכהן כחבר מן המניין בוועדה, שוקל לדרוש דיון בנושא, עניין שקריב יצטרך להתייחס אליו ברצינות רבה יותר.

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר