פרסום ראשון

כך נפתלי בנט ויאיר לפיד ישלטו בבחירת הרבנים הראשיים

ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לאשר בשבוע הבא את שינוי שיטת בחירת הרבנים הראשיים לישראל, כך שהשליטה תעבור מידי הרבנים לידי שר הדתות מתן כהנא - כל הפרטים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
בנט ולפיד (צילום: יוסי זליגר פלאש 90)

ח״כ משה קינלי טור פז יעלה ביום ראשון הבא, את הצעת החוק לשינוי שיטת בחירת הרבנים הראשיים לישראל.

במרכז החוק: העברת הכוח מידי הרבנים לידי השר לשירותי דת, מתן כהנא. יצוין כי החוק צפוי לעבור פה אחד לאחר שכל בכירי הקואליציה תומכים בו.

ל"כיכר השבת" נודע כי נכון להערב, בכוונת בכירי הממשלה למנות שני רבנים ראשיים, האחד שיזכה לתמיכת ׳יש עתיד׳ והשני שיזכה לתמיכת ׳ימינה׳. אך ייתכן ובהמשך יהיו שינויים בנושא.

כמו כן, בכוונת הממשלה להקדים את מועד הבחירות לרבנות הראשית לתחילת שנת 2023 וזה קודם למועד כניסתו של יאיר לפיד ללשכת ראש הממשלה, בכדי להבטיח את בחירת הרבנים גם במצב שהממשלה לא תחזיק מעמד. יודגש, כי מדובר בהקדמת מועד הבחירות ולא בקיצור כהונת הרבנים המכהנים.

בהצעת החוק שוועדת השרים תאשר בשבוע הבא יוחלט כי מעתה הבחירות לרבנות הראשית יהיו פומביות ולא חשאיות וזה בכדי למנוע ׳דיל׳ של הנציגים החרדים עם חברי גוף הבוחר, שמאחורי הקלעים יצביעו בניגוד לעמדת שר הדתות, כפי שהיה ב-2013, אז ישבו החרדים באופוזיציה אך בפעילותו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצ״ל נבחרו הראש״ל הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו.

עוד יאשרו השרים כי יבוטל הרוב הקיים לרבנים בגוף הבוחר ומי שישלוט בגוף הבוחר יהיה השר לשירותי דת וזה לצד צמצום הגוף הבוחר מ-150 חברים ל-120 בלבד.

עוד הוחלט כי בניגוד למצב הקיים שכל מועמד חייב להציג כושר לרב עיר, מעתה כל מועמד יהיה חייב להחזיק בכושר לדיינות. לצד זאת, גם מי שיש לו ותק של עשור כראש ישיבת הסדר ומחזיר בכושר לדיינות - יוכל להתמודד לתפקיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר