ביטול סבסוד צהרונים, ארנונה ועוד

ליברמן בסבב גזירות נוסף על הציבור החרדי

ביטול סבסוד הצהרונים, הארנונה והעברת חוק הגיוס הן רק חלק מהגזירות ששר האוצר אביגדור ליברמן מתכנן להשית על החרדים בקרוב • הדבר בא לצד התוכניות שעשה בעבר (חרדי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

אחרי ששר האוצר אביגדור ליברמן החליט לבטל את הסבסוד לחרדים על מעונות היום, כעת מתכנן ליברמן שורת גזירות חדשות, כך על פי הפרסום ב'חדשות 13'.

על פי התוכנית החדשה, ישלול ליברמן הנחות בארנונה, בצהרונים ובמעונות היום להורים לא עובדים. בנוסף, ליברמן מתכנן לקצץ את שעות הלימוד בישיבות מ-40 ל-20 שעות שבועיות, לטענת האוצר ללא פגיעה בתקציב. לטענת האוצר, הדבר נועד להביא אברכים לעבוד בחצי משרה מבלי שהמלגה תפגע.

בנוסף, שר האוצר ליברמן צפוי לתת תמריצים כלכליים למודות לימוד חרדיים שיאפשרו שילוב לימודי ליבה במוסדות, זאת לצד קידום חוק הגיוס בקריאה שלישית במליאת הכנסת.

כזכור, הדברים באים לצד גזירת המעונות של ליברמן, במסגרתה החל משנת הלימודים הבאה, משפחות אברכים יאלצו לשלם שכר לימוד מלא ללא סבסוד מהמדינה.

על פי ההערכות, ההחלטה תשפיע על כ-18,000 משפחות אברכים בישראל, שמעתה יצטרכו לשלם מחיר מלא עבור כל תינוק, דבר שיהפוך את עבודתה של האם ללא משתלמת ולמעשה תיפגע במשפחות בצורה חמורה במיוחד.

על פי מבחני הסבסוד, "הורה הלומד בהיקף של 24 שעות שבועיות לפחות באחד ממסלולי הלימודים המפורטים להלן בסעיפים (1) עד (8). במקרים אלו יחשב כהורה העונה לדרישה של 36 "שעות שבועיות בהן עובד ההורה" בטבלת הדרגות".

יו"ר 'יהדות התורה' ח"כ משה גפני הגיב לדיווח ואמר כי "התכנית של ליברמן שפורסמה עכשיו איננה חדשה. כבר היה בהיסטוריה של העם היהודי מי שאמר "ודתיהם שונות מכל עם ואת דתי המלך אינם עושים ולמלך אין שוה להניחם".

"הרבה ליברמנים עברו לנו במהלך ההיסטוריה שנעלמו תמיד כאבק פורח, ועם ישראל חי וקיים. ליברמן עושה כל מאמץ להשאיר את החרדים בכותרות כדי לכסות על הכשלונות שלו."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר