חוק מניעת האפליה

בש"ס תקפו, ח"כ כלפון הוכיח שהם תומכים

בש"ס יצאו אמש למתקפה חריפה וחריגה נגד ח"כ יום טוב כלפון המקדם את חוק מניעת תקציבים לסמינרים שיפלו בנות ספרדיות, אך הח"כ מ'ימינה' הוכיח שש"ס הציעה חוק דומה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ יום טוב כלפון (צילום: כיכר השבת)

יממה לאחר הפרסום ב'כיכר השבת' כי ח"כ יום טוב כלפון מ'ימינה' מקדם חוק למניעת אפליה בסמינרים, חוק שיעצור תקציבים לסמינרים שיפלו בנות ספרדיות, בש"ס יצאו להתקפה חריפה וחריגה נגד הח"כ הדתי, אך שעות לאחר מכן הוא הוכיח שח"כי ש"ס בעצמם הגישו הצעת חוק דומה ואף הסבירו מדוע היו"ר אריה דרעי תומך בחוק.

בהתקפה האישית של ש"ס על ח"כ כלפון נאמר בין היתר: "מי אתה שתלמד אותנו על המאבק באפליית תלמידות ספרדיות? מוטב שתקיים אחוז אחד מהבטחות הבחירות שלך לפני שאתה נטפל אלינו. אפליית ההתיישבות הצעירה מול הנגב רשומה על שמך. חצוף!".

בש"ס הוסיפו: "ח"כ כלפון יודע שהחוק החדש לא מעלה ולא מוריד מאומה מהמצב הקיים, וכל מטרתו היא להטריל. כל זה בשיתוף פעולה עם ועדת שרים לחקיקה קטנונית, שהצביעה בניגוד לעמדת היעוץ המשפטי שהתריע על כך בדיוק".

אך, כאמור, ח"כ כלפון הצליח להביך את ש"ס כאשר הציג הצעת חוק דומה של ח"כ יואב בן צור מש"ס בכנסת ה-24, הצעה המבקשת למנוע תקציבים מסמינרים שיפלו תלמידות ספרדיות.

כמו כן, ח"כ כלפון הציג פרוטוקול מישיבת ועדת החינוך ב-2017, אז התבטא ח"כ יעקב מרגי כי היו"ר דרעי תומכך בחוק דומה שהגיש אז ח"כ מאיר כהן מ'יש עתיד', אך יצמביע נגד רק בשל משמעת קואליציונית.

לדברי מרגי באותה ישיבה: "אני רוצה לומר בהגינות, שר הפנים לא היה תלוי בהבנות קואליציוניות, הוא תמך בחוק. מה לעשות? גם אני אצביע נגדו, למרות שאני מאמין בו, כי זו משמעת קואליציונית".

כזכור, בפתח דברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "הצעת חוק זו נועדה למנוע, בין היתר, את המצב שאין להעלותו על הדעת שבו קיימים בתי ספר בישראל שאינם מוכנים לרשום תלמידים ותלמידות לבית ספרם בגלל מוצאם העדתי".

בהצעת החוק מוצע "לקבוע כי מוסד חינוך אשר עובר על איסור הפליה, ובין היתר אינו מקבל תלמידים בשעריו בשל מוצאם העדתי, לא יקבל תקצוב מהמדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר