סקר חדש ודרמטי

כישלון הממשלה משפיע: גוש השמאל מתרסק; הימין עולה

הליכוד עומדת כבר על 36, ואילו ימינה מגרדת את אחוז החסימה, עדיין מלמעלה • 74% מהישראלים צמצמו בהוצאות השוטפות לאחרונה, בשל יוקר המחייה הבלתי נסבל • הסקר המלא (פוליטי, בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט ולפיד (צילום: Ohad Zwigenberg/POOL*)

ממשלת בנט-לפיד הושבעה לפני שמונה חודשים, ובשבועות האחרונים, בעקבות גל האומיקרון שהדביק יותר משני מיליון ישראלים, המחאה הציבורית הגיעה גם לפתחה, זאת בשל עליית המחירים בכל תחומי החיים.

בשבוע שעבר הציגה הממשלה תוכנית כלכלית שמטרתה הייתה להשתיק את הזעם הציבורי, אך רק ליבתה אותו, מכיוון שאינה עונה על הצרכים.

מנגד, גוש הימין באופוזיציה, שארבע מערכות בחירות לא הצליח להגיע ל-61 כאשר מפלגת ימינה עוד נכללה בגוש הזה, מגיע הבוקר (שלישי) ל-60 מנדטים סך הכל בסקר 'דיירקט פולס', חברת הסקרים בראשות שלמה פילבר וצוריאל שרון, הנחשבת למדויקת ביותר מבין חברות הסקרים הבוחנות את המצב הפוליטי בישראל: הליכוד עם 36, המפלגה הגדולה בהפרש של 19 מסגניתה יש עתיד; ש"ס עם 9; הציונות הדתית 8 ויהדות התורה 7.

בקרב מפלגות הימין שנכנסו לקואליציה המצב ממשיך להתדרדר: מפלגת השלטון ימינה מקבלת ארבעה מנדטים, אך לדברי חברת הסקרים "מגרדת את אחוז החסימה", משמע הפרש של אלפי קולות סך הכל, ואילו תקווה חדשה עדיין מתחת אחוז החסימה, בדומה לסקרים רבים בעבר. בנוסף, בחברה הערבית ניכרת אכזבה מהממשלה, ולכן כוחה של רע"מ נחלש לעומת הרשימה המשותפת.

בחברת הסקרים הוסיפו כמה נתונים, שלתפיסתם משפיעים באופן ישיר על חלוקת העוגה הפוליטית הנוכחית, חלקים דרמטיים:

- 58% חושבים כי ישראל הולכת בכיוון שלילי, הנתון הגבוה ביותר מאז הבחירות.
- 45% חושבים כי חופש הביטוי בישראל נפגע מאז הבחירות, לעומת 33% שחושבים שדווקא השתפר.
‏- 74% מהישראלים צמצמו בהוצאות השוטפות מעט או הרבה לאחרונה, ורק 22% לא שינו את הרכישות שלהם כלל.
- 63% חושבים כי הממשלה מטפלת במשבר הקורונה בצורה גרועה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר