כך הפעיל נחשף

חמאס תכנן לפגוע בישראלים השוהים בפיליפינים - ונכשל

פעיל חמאס ניסה לגייס משתפי פעולה פיליפיניים שיפגעו בישראלים תמורת תשלום מהחמאס. הפעיל גייס איש קשר ואף החל לאמן אותו בהכנת פצצות, אולם זהותו נחשפה (ביטחון)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Ahmad Khateib/ Flash 90)

המשטרה בפיליפינים חשפה היום (שלישי) פעילות סודית של ארגון הטרור 'חמאס' שנועדה לפגוע בישראלים השוהים במדינה, כך מדווח העיתון המקומי "Philippine Daily Inquirer".

המשטרה בפיליפינים דיווחה כי "ב-2016 החל פארס אל-שיקלי לטפח את איש הקשר שלו בפיליפינים ובאחת הפגישות שלהם במלזיה העביר לו אימונים תיאורטיים בהכנת פצצות. בסוף 2017 הביע אל-שיקלי בפני המקור את כוונתו לגייס תמורת כסף פיליפינים הקשורים לארגונים מקומיים שבהם ייעשה שימוש לפגוע ביהודים הנמצאים במדינה, לתקוף נציגויות ולהפיץ סרטוני תעמולה".

על פי דיווחי המשטרה, במשך השנים 2018-2016 נסע איש הקשר הפיליפיני מספר פעמים למלזיה ונפגש עם 'באשיר', כשהשניים דנים במספר תרחישים בהם יוכלו לתקוף ישראלים השוהים בפיליפינים, בתמורה לכסף שיגיע מארגו הטרור 'חמאס'.

ניל אלינסנגן -ראש המודיעין המשטרתי, סיפר כי התקבל מידע על קשר בין פארס אל שיקלי - ראש מחלקת קשרי החוץ של חמאס, לבין אחד התושבים המקומיים: פעיל החמאס אל- שיקלי הזדהה כ'באשיר' וניסה לחבור לקבוצות מקומיות תוך שהוא מציע להם תמיכה כלכלית מהחמאס, כשהוא פונה אף למיליציות קיצוניות המשויכות לארגוני טרור בינלאומיים.

במסגרת שיתוף פעולה בין המשטרה בפיליפינים לגופי ביטחון ממדינות אחרות, התברר כי האיש המכנה עצמו 'באשיר' הוא אל-שיקלי המבוקש על ידי האינטרפול הידוע בתמיכתו הלוגיסטית בטרור - וכך עלתה המשטרה בפיליפינים על התוכנית וסיקלה את המזימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר