בניגוד לעמדת המשטרה

בזכות הקערסטירער? הרישיון הושב לאיש החסד

איש חסד שרישיונו נשלל לאחר שביצע תאונה עצמית קשה שיצא ממנה בנס, ערער לבית המשפט, ושלילת הרישיון שתוכננה בוטלה, והרישיון הושב לראש ארגון החסד (משטרה)

(צילום: ללא קרדיט)

לאחר תאונה קשה בה יצא בנס איש חסד שמפעיל ארגון לזכרו של רבי שעיה מקרעסטיר, דרשה המשטרה שלילת רישיון עקב נהיגה בלתי זהירה וגרימת תאונת דרכים ונזק לרכוש.

עם זאת, לאחר עתירה לבית המשפט, החליט השופט לבטל את שלילת הרישיון, בניגוד לדרישת התביעה המשטרתית.

"מדובר בעבירת רשלנות בלבד ברף הנמוך ביותר, וודאי כאשר לא נגרם שום נזק בגוף ובנפש ב"ה למעט נזקי רכוש". נכתב בהחלטתו.

בתאונה שארעה סמוך לחיפה פגע איש החסד עם רכבו בעמוד חשמל מרכזי, וכתוצאה מכך המכונית התרסקה לחלוטין ויצאה מכלל שימוש ורק בנס גדול הנהג יצא ללא פגע.

המשטרה שהגיעה לזירת התאונה פתחה כנהוג במקרים אלה בחקירה, ובמקום הוחלט כי קצין משטרה יפסול את רישיונו מנהלית למשך 60 ימים.

הנהג שהחליט לפנות לבית המשפט, פנה באמצעות סנגורו עוה"ד יחיאל מונשיין, שם ביקש לבטל את הפסילה, בטענה כי רכבו של הנהג שנפגע מהתאונה יצא מכלל שימוש ולא נגרם לאיש פגיעה בגוף ובנפש למעט נזק לרכב ולעמוד של חברת החשמל.

בדיון שהתקיים בבית משפט לתעבורה, חזר עו״ד מונשיין וטען כי המשטרה לא הצליחה להוכיח עד רגע זה כי מרשו אשם בתאונה וכי לא משולל יסוד האפשרות כי מדובר בכשל טכני, ואף הצביע לכשלים משמעותיים באופן שבו בחרה המשטרה לשלול את הרישיון ולמנוע את זכות ההיוועצות ובפרט את זכות השימוע הנדרשת במקרים שכאלו בטרם שלילת הרישיון, וכי דווקא במקרה הזה ראוי לציין לשבח את נהג הרכב אשר באצילות רבה לקח אחריות הזמין את חברת החשמל להחליף את העמוד שנשבר ודאג להזמין חילוץ שיפנה את רכבו מהמקום בהקדם האפשרי ובבטיחות מרובה.

לעומת זאת, טען נציג המשטרה כי הנהג לא נהג באופן זהיר בלשון המעטה, וכתוצאה מכך פגע בעמוד החשמל, וכי התאונה נגרמה להערכת המשטרה עקב נהיגה בחוסר זהירות.

כאמור, בסיום הדיון החליט השופט כי הנהיגה, גם אם בוצעה ברשלנות, היא לא ברף המצדיק שלילת רישיון.

עו"ד מונשיין מסר בתגובה: "מדובר באדם נורמטיבי לחלוטין שרישיונו משמש לפרנסתו ושהעבר התעבורתי שלו מסתכם בקנסות בלבד וכי הרשלנות אם הייתה כזו הייתה רגעית בלבד ולא מצדיקה בשום אופן פסילה, ובוודאי לא ממושכת, בפרט שעה שהמשטרה לא הצליחה להרים את נטל הראייה לרשלנות כלשהי שכן הנאשם עשה כל שעל ידו על מנת להפחית את הסיכון למשתמשי הדרך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר